Nástupce Citroënu C5 se možná bude prodávat jen v Číně a ne v Evropě

Evropa nechce sedany a kombi, Evropa chce crossovery a SUV. To si uvědomuje i Citroën, který teď vymýšlí, co s příští generací modelu C5. Po něm je totiž veliká poptávka v Číně, kde se auto bude i vyrábět pro místní trh. Ale co s Evropou?

Zatím to nevypadá, že by se Citroën hrnul prodávat novou C5 i u nás, protože trh klasických sedanů a kombi padá. Místo něj by se určitě lépe prosadilo nějaké SUV a to ví moc dobře i vedení značky.

Retro | Citroën | Off-roady

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Prodeje modelu C5 v loňském roce spadly o 27 % na 17 911 kusů. Celý segment sedanů střední třídy od roku 2011 poklesl o 37 %. Přitom jen v loňském roce prodeje SUV a crossoverů v Evropě naopak vzrostly o 21 %.

Citroën C5 by se tak mohl stát další obětí osekávání nákladů a opatrnosti značky. Už teď se ví, že v příští generaci třeba ani nebude klasické hydropneumatické odpružení. Nakonec ale, pokud C5 nebude v Evropě, tak to zas asi nikoho trápit nemusí.

Citroën C3 1.398
Rok výroby: 2005
Stav: 115 322 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 145 000 Kč
Citroën C3 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 116 326 km
Cena: 52 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků