Nástupce Citroënu C5 se možná bude prodávat jen v Číně a ne v Evropě

Evropa nechce sedany a kombi, Evropa chce crossovery a SUV. To si uvědomuje i Citroën, který teď vymýšlí, co s příští generací modelu C5. Po něm je totiž veliká poptávka v Číně, kde se auto bude i vyrábět pro místní trh. Ale co s Evropou?

Zatím to nevypadá, že by se Citroën hrnul prodávat novou C5 i u nás, protože trh klasických sedanů a kombi padá. Místo něj by se určitě lépe prosadilo nějaké SUV a to ví moc dobře i vedení značky.

Retro | Off-roady | Citroën

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Prodeje modelu C5 v loňském roce spadly o 27 % na 17 911 kusů. Celý segment sedanů střední třídy od roku 2011 poklesl o 37 %. Přitom jen v loňském roce prodeje SUV a crossoverů v Evropě naopak vzrostly o 21 %.

Citroën C5 by se tak mohl stát další obětí osekávání nákladů a opatrnosti značky. Už teď se ví, že v příští generaci třeba ani nebude klasické hydropneumatické odpružení. Nakonec ale, pokud C5 nebude v Evropě, tak to zas asi nikoho trápit nemusí.

Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků