Evropa nechce sedany a kombi, Evropa chce crossovery a SUV. To si uvědomuje i Citroën, který teď vymýšlí, co s příští generací modelu C5. Po něm je totiž veliká poptávka v Číně, kde se auto bude i vyrábět pro místní trh. Ale co s Evropou?
Zatím to nevypadá, že by se Citroën hrnul prodávat novou C5 i u nás, protože trh klasických sedanů a kombi padá. Místo něj by se určitě lépe prosadilo nějaké SUV a to ví moc dobře i vedení značky.
Prodeje modelu C5 v loňském roce spadly o 27 % na 17 911 kusů. Celý segment sedanů střední třídy od roku 2011 poklesl o 37 %. Přitom jen v loňském roce prodeje SUV a crossoverů v Evropě naopak vzrostly o 21 %.
Citroën C5 by se tak mohl stát další obětí osekávání nákladů a opatrnosti značky. Už teď se ví, že v příští generaci třeba ani nebude klasické hydropneumatické odpružení. Nakonec ale, pokud C5 nebude v Evropě, tak to zas asi nikoho trápit nemusí.