Nástupce Citroenu C3 Picasso bude pro PSA vyrábět Opel ve Španělsku

Skupiny PSA Peugeot Citroen a GM spojí síly při výrobě vozů MPV nižší třídy. Sesterské modely mají vznikat ve španělské Zaragoze.

Koncerny PSA Peugeot Citroen a General Motors dnes oznámily, že plánují společnou výrobu vozů MPV segmentu B ve španělské továrně GM. Jedná se o závod v Zaragoze, kde americký koncern aktuálně vyrábí modely Opel Meriva a Opel Corsa

Vývojem společné platformy pro příští generaci malých MPV byl pověřen Opel, PSA poskytne motory. Připravované novinky nahradí dnešní Merivu a C3 Picasso. Nepůjde ovšem o identické auto se dvěma různými logy na masce chladiče. Společná tisková zpráva obou automobilek slibuje, že „vozy se budou vzájemně zřetelně lišit a budou zcela v souladu s identitou každé z příslušných značek“. 

V zahraničních médiích se objevují spekulace, že PSA „na oplátku“ získá výrobu nástupce Zafiry. Opel už dříve oznámil, že továrnu v Bochumi, kde vzniká současná generace tohoto kompaktního MPV, v budoucnu uzavře

Novou výrobní náplň si bude muset hledat rovněž slovenský výrobní závod PSA v Trnavě, který vedle modelu 208 vyrábí současnou generaci C3 Picasso.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků