Nástup Mini WRC: kultovní značka může oživit šampionát

Ze záplavy zpráv ze Ženevského autosalonu míří jedna do prostředí automobilových soutěží a k příznivcům kultovní značky Mini. Její zástupci potvrdili, že nový speciál Mini John Cooper Works WRC se zapojí do mistrovství světa na květnové Italské rallye. Sportovní program pak bude pokračovat ve Finsku, Německu, Francii, Katalánsku a Walesu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Testování prototypu Mini WRC

Tovární tým, za nímž stojí britská společnost Prodrive, se bude nejdřív učit a seznamovat s prostředím šampionátu. Letošní rok hodlá využít hlavně k přípravě a sbírání dat na následující sezonu. „To by již naši piloti měli mít konkurenceschopné vozy. Víme, jak máme velice silné soupeře, ale naším cílem je v dalších letech zaútočit na titul,“ pravil šéf Prodrivu David Richard, který má zkušenosti s působením v F1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srovnání někdejšího a současného modelu Mini (uprostřed)

Nástup Mini by mohl oživit poněkud sterilní podobu soutěžního šampionátu, v němž se specifikací WRC vystupuje už několik sezon jen Citroën a Ford. Premiéru v nejvyšší kategorii obstarají na jaře na Sardinii tovární jezdci Mini Kris Meeke a Dani Sordo. S verzí S2000 1,6 se značka Mini v mistrovství světa představí již za tři týdny při Portugalské rallye.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini WRC bude třetím do party v nejvyšší kategorii MS
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků