Nastává doba elektrická? ČEZ a Peugeot začaly spolupracovat

25 komentářů

Fantomas
4. května • 16:34

To mě pobavilo - cena proudu bude v prvních letech symbolická (60,- Kč za 12 kWh je opravdu "symbolická cena"). A kolik to asi bude potom? :-))

Hloupej Honza
4. května • 15:22

Slevu nechci zadarmo mě napadá. Ano je hezký, že to vychází na 100km/60kč , tedy 1,7l/100km v přepočtu na ideální benzíňák při ceně 35Kč/l. To zní super, ale... Jen ta vozidla sou tragedie. Auto o velikosti až Focuse, metrosexuálním designem Káčka ( záměrně nechci zženštilé) , s jízdní dynamikou Trabantu, dojezdem Jawety a cenou Lexuse. Opravdu to bude obchodní trhák.Ale co celebritky si budou honit triko jak sou eko.

Dilema
4. května • 15:13

Mají tyhle elektromobily blíž k běžným osobním automobilům anebo spíš k elektrickým invalidním vozíkům?

Skyline
4. května • 15:21

Velke je to jako Matiz/Spark, takze k vozikum to ma fakt dost daleko.

Dilema
4. května • 19:31

Jasně, invalidní vozíky jsou je pro jednoho, ale dojezd takového elektromobilu na jedno nabytí bude možná podobný, ne-li horší, pokud by se přepočítal na 1 osobu? Mohly by se pro přepravu 4 osob po městě vyplatit třeba 4 elektrické invalidní vozíky, jak z hlediska pořízení, tak i dojezdu, délky dobíjení a provozních nákladů, přestože by byly o něco pomalejší? Pokud ano, pak by snad byly i ekologičtější. :-D

Skyline
5. května • 8:27

Takze bude lepsi mit 200 vetronu misto jedne 737? Nevim, jestli jsi nekdy nejakeho vozickare videl, ale vez, ze mit strechu nad hlavou, topeni a zmini gumy jsou dost zasadni rozdily. Nicmene samozrejme, nikdo ti nebrani koupit rodine kazdymu jeden vozicek a parkovat ho nekde venku, proc ne.

Dilema
5. května • 9:20

Na létání po městě se nehodí ani 200 větroňů, ani jedna 737. Ale kdyby místo nějaké té 737 létalo 200 větroňů, tak by asi náraz těch větroňů do nějaké výškové budovy způsobil menší škody. Ale o tom to není. Protože když si odmyslíme tyhle povrchní věci jako střecha, větší kola, počet sedadel a topení, tak v principu pohonu, rychlosti, dojezdu a ceny má asi ten elektromobil pořád blíž k těm invalidním vozíkům než k automobilům.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
5. května • 15:40

Chce to trochu duvtipu. Jezdeni autem vs. jezdeni vozickem = litani letadlem vs. litani vetronem. Nikoliv litani vetronem nebo letadlem po meste.Strecha, pocet sedadel nebo topeni jsou pro nekoho povrchni veci, pro nekoho zakladnimi atributy, ktere delaji auto autem a od vozicku jej odlisuji. Princip pohonu ma stejny sekacka na travu jako nakladni auto a presto je nikdo nesrovnava. Rychlost je zcela diametralne odlisna, elektromobil (ani tento maly od pazouta, coz je vlastne prevlecene mitsubishi) nema problem jet pres 100 km/h a to mnohem rychleji, nez bys cekal.Ne, ze bych ti pral ten invalidak nejak bliz poznat, ale fakt by sis o tom mel aspon neco najit na netu, pokud ze sebe nechces delat vola.

Dilema
5. května • 17:00

To máte pravdu. Pokud chybí osobní/praktická zkušenost, je třeba spoléhat aspoň na zprostředkované informace třeba z internetu.

homer
5. května • 8:57

Jak si alespoň teoreticky představuješ topení v elektromobilu? :-D

Zdenek
4. května • 10:25

Mě by zajímalo, proč jsou elektromobily tak drahé. Porovnejme složitost elektromotoru se složitostí spalovacího motoru s převodovkou. Spalovací motor s převodovkou je podstatně složitější. Asi největší "pálka" bude za akumulátory. Proč tomu tak ale je? Je skutečně výrobní cena akumulátorů tak vysoká, nebo je to obchodní politikou?
Co se týká toho jestli elektromobily ano nebo ne, přidám můj názor podle mých požadavků. Jezdím denně do práce autem do vzdálenosti 15 km. Každý druhý víkend na chalupu 25 km. K tomu všemu nějaké popojíždění. I kdyby skutečný dojezd byl 100 km, tak to bohatě stačí.
Dvakrát ročně na dovolenou, no tak si klidně vezmu auto z půjčovny. Pro mne, pokud by byl elektromobil velikosti Fabie do 200 000,- tak ho beru.
Auto mám v garáži, kde mám k dispozici elektřinu třífáz 16 Ampér. Nabíjení přes noc žádný problém. Chápu, že každý nemá garáž, ale také je potřeba brát v úvahu, že lidí, kteří mají možnost vlastního nabíjení, bude dost.

nety
4. května • 19:44

Cena je vysoka jenom kvuli bateriim, je jich potreba spousta a lithia je holt malo a je drahe. Nejhorsi na tom je, ze kdyz se elektromobily zacnou rozsirovat, cena lithia poleti strme nahoru a elektromobily budou dale zdrazovat. Lepsi baterie jsou v nedohlednu, takze pro budoucich 20 let jsou elektromobily jenom dalsi ekologicka komedie. Holt kdo chce byt dneska in, koupi si auto 2x tak drahe jenom proto ze je to elektromobil. Kdo umi trochu pocitat, vi, ze se mu nevyplati ...

Bob
4. května • 12:32

Dnešní Autorevue taky píše jen to, co se jim zdá být moderní.
Bylo to v TV - Roman taky řekl, že je to zatím nesmysl a v reálném provozu jejich zkušebních jízd to mělo dojezd 50-60 km, v případě kolony a pročlápnutí "plynu" klidně i více. Takže kdo si to koupí, ať udělá klub vlastníků, kteří si dohromady pořídí jednu odtahovku tak na čtyři elektroauta.A jinak doba elektrická v autoprůmyslu "nastupuje" už asi 80 let. Ale furt vede benzín a nafta :-P

xx
4. května • 12:36

my sme ho kupili za 35 460 € s DPH

reflex
4. května • 11:36

Už vidím ty statisíce prodlužovaček natažených z paneláků na parkoviště před domem. Přijedeš později, místo bude obsazené a ráno jdeš do práce pěšky:-D:-D Jděte dopr.dele s celejma elektromobilama!!

Skyline
4. května • 13:40

Nekdo ti ho nuti, ze te to tak rozciluje?

...
4. května • 11:08

kdyz budou takhle uvazovat vsichni, toho auta z pujcovny se nedockas :-D

VANDIT
4. května • 9:16

Hmm takže budu u stánku u tesca či McDon stanovat 6-8hod abych mohl odjet :) už vidím ty odstaveny elektrovozítka po městě všem, kterým v létě při klimatizaci atd došla šťáva dřív než čekali :)))

...
4. května • 9:23

nastesti diky cene tech "vsem" nebude tolik. mozna je po dlouhy leta spocitas na prstech jedny ruky v jednom meste

Pavel
4. května • 16:20

a tak brněnská plynárna vybudovala před garážemi autobusů MHD ve Slatině čerpací stanici. Jenže zapomněla zaplatit městu překopání autobusů na zemní plyn a tak se po letech tato investice vyhodila a dnes tam stojí LÍDL. Podobně dopadnou ty nabíjecí stanice. Zvláště co do nich pustí fotovoltaickou cenu. Roman rozjede pár květináčů, několik firem se napakuje na dobíječkách a to bude tak asi všechno.

řidič
4. května • 7:47

Na ostravsku je sice smogu, že by se mohl rozdávat, ale elektromobily jsou asi výsadou pro management ČEZu, který si buduje infrastrukturu pro své služební cesty. To znamená, že s ekologií to nemá pranic společného, jinak by se infrastruktura budovala systémově. Takže CNG rulez :-/

Vitos
4. května • 11:43

Super nápad, rozestavíme nabíjecí stanice na ostravsku... Jaktoze to nikoho z marketingu nenapadlo, Ostrava je bohaté město plné elektromobilu chtivých horniku. Pokud se ma rozsirit zakladna elektro aut, musi byt podporovany ve flotilach firem ve velkych mestech. Takova auta je mozne pri popojizdeni po meste pri zastavkach nabijet a ujet tak denne za par korun velke vzdalenosti. Firmy taktez maji schopnost zafinancovat elektromobily, ktere by si normalni clovek tezko koupil..A jeste k tomu nabijeni, rychlost nabijeni je nelinearni. To znamena, ze na 50% se nabije za dve hodiny, na 100% ya 8 hodin (nesmyslny priklad). Takze i pul hodinka u Donalda, u lekarny, nebo v obchodaku mi dobije auto na dalsich 20km. Na jizdy ve meste jednoznacne super volba, na jizdy mimo mesto si nekoupim elektromobil, nebo si naopak koupim ten, ktery ma maly spalovaci motor pro dobijeni na cestach.

Skyline
4. května • 13:50

Podle ceho soudis, ze "firmy maji schopnost zafinancovat"? Bezna firma si to koupi jen v pripade, ze se jim to bude vyplati, nebo to bude "cool" kvuli jejich odvetvi. Rozhodne ne jen proto, ze na to maji penize. Do velkeho mesta se takove auto navic nehodi. Zatuhnes nekde v zacpe v lete a co? Pro co nejvetsi dojezd potrebujes pokud mozno plynule jezdit, ne nekde stat se zaplou klimou. Ja s tim pezotem jel a kamarad dopadl presne takhle - kvuli zacpe zjistil, ze domu nedojede, tak auto odlozil na hodku na nejblizsi stanici dobit. Az bude mit elektromobil realny dojezd okolo 300-400 km, pak ma smysl o nem uvazovat i do podobnych podminek. Za soucasne situace, kdy ujede cca 80 km mimo mesto nebo 50 v zacpach je to nepouzitelne na jakekoliv vetsi jezdeni, prave kvuli riziku, ze zustanes viset bez moznosti "dotankovani".

Zelí
5. května • 17:51

OK. Mám naprosto shodný názor.
Jenom dodám, že se mohou najít zákazníci i pro současné technické možnosti elektromobilů.

furgon
4. května • 8:37

CNG je nesmysl

Doporučujeme

Články odjinud