Nastává doba elektrická? ČEZ a Peugeot začaly spolupracovat

„Pokud nebudou dobíjecí stanice, nebude ani chuť pořizovat si elektromobily,“ řekl na tiskové konferenci Martin Roman, generální ředitel ČEZ. „Ovšem my chceme, aby se elektromobily v Česku rozšířily. Proto v současnosti připravujeme instalaci 35 dobíjecích stanic pro elektromobily.“

A nezůstane prý jen u toho. Do konce roku by mělo přibýt dalších dvacet stanic a do roku 2013 plánuje ČEZ postavit kolem 200 dobíjecích stanic. V současnosti probíhá výběrové řízení na dodavatele jednotlivých nabíjecích stanic.

Ty by měly stát v nákupních centrech, areálech firem, v obcích. Většina jich bude v Praze, některé ale také v západních a východních Čechách a na střední a jižní Moravě. K jejich výstavbě se ČEZ spojil s velmi silnými partnery. Zatím jich je dvanáct a jsou mezi nimi například Kaufland, Tesco, McDonald´s, Inter Ikea Centre Group.

ČEZ se také spojil s Peugeotem. Od této automobilky si pronajme 65 elektromobilů. „Peugeot jsme si vybrali po pečlivém zkoumání. Rozhodli jsme se pro vozy Peugeot iOn,“ řekl AutoRevue.cz manažer útvaru čistých technologií ČEZ Tomáš Chmelík. „Cílem je otestovat elektromobilitu v reálném provozu u nás.“

Na dotaz, kolik bude stát provoz těchto vozů, odpověděl: „Cena za elektřinu při dobíjení v rámci prvních let programu bude symbolická. Elektromobil při dojezdu 100 kilometrů spotřebuje asi 12 kilowatthodin elektřiny. Palivový náklad na 100 kilometrů bude tedy kolem 50 až 60 korun."

U centrální budovy společnosti ČEZ v Praze bude stát jedna rychlonabíjecí stanice pro elektromobily, která elektrické vozidlo nabije proudem za zhruba 30 minut. Ostatní stanice nabijí elektromobil za šest až osm hodin.

Vedle tohoto projektu se na rozvoji  elektromobility v Česku už podílejí i další firmy. Například Pražská energetika (PRE) letos otevřela první tři veřejně přístupné nabíjecí stanice pro elektromobily v Praze. A chce zprovoznit další. S automobilkou Mercedes-Benz u nás spolupracuje E.ON. Společnost RWE si zase vybrala ke spolupráci automobilku Citroën.

Klepněte pro větší obrázek
Martin Roman, generální ředitel ČEZ, za volantem elektromobilu Peugeot iOn.

 

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků