Nastává doba elektrická? ČEZ a Peugeot začaly spolupracovat

„Pokud nebudou dobíjecí stanice, nebude ani chuť pořizovat si elektromobily,“ řekl na tiskové konferenci Martin Roman, generální ředitel ČEZ. „Ovšem my chceme, aby se elektromobily v Česku rozšířily. Proto v současnosti připravujeme instalaci 35 dobíjecích stanic pro elektromobily.“

A nezůstane prý jen u toho. Do konce roku by mělo přibýt dalších dvacet stanic a do roku 2013 plánuje ČEZ postavit kolem 200 dobíjecích stanic. V současnosti probíhá výběrové řízení na dodavatele jednotlivých nabíjecích stanic.

Ty by měly stát v nákupních centrech, areálech firem, v obcích. Většina jich bude v Praze, některé ale také v západních a východních Čechách a na střední a jižní Moravě. K jejich výstavbě se ČEZ spojil s velmi silnými partnery. Zatím jich je dvanáct a jsou mezi nimi například Kaufland, Tesco, McDonald´s, Inter Ikea Centre Group.

ČEZ se také spojil s Peugeotem. Od této automobilky si pronajme 65 elektromobilů. „Peugeot jsme si vybrali po pečlivém zkoumání. Rozhodli jsme se pro vozy Peugeot iOn,“ řekl AutoRevue.cz manažer útvaru čistých technologií ČEZ Tomáš Chmelík. „Cílem je otestovat elektromobilitu v reálném provozu u nás.“

Na dotaz, kolik bude stát provoz těchto vozů, odpověděl: „Cena za elektřinu při dobíjení v rámci prvních let programu bude symbolická. Elektromobil při dojezdu 100 kilometrů spotřebuje asi 12 kilowatthodin elektřiny. Palivový náklad na 100 kilometrů bude tedy kolem 50 až 60 korun."

U centrální budovy společnosti ČEZ v Praze bude stát jedna rychlonabíjecí stanice pro elektromobily, která elektrické vozidlo nabije proudem za zhruba 30 minut. Ostatní stanice nabijí elektromobil za šest až osm hodin.

Vedle tohoto projektu se na rozvoji  elektromobility v Česku už podílejí i další firmy. Například Pražská energetika (PRE) letos otevřela první tři veřejně přístupné nabíjecí stanice pro elektromobily v Praze. A chce zprovoznit další. S automobilkou Mercedes-Benz u nás spolupracuje E.ON. Společnost RWE si zase vybrala ke spolupráci automobilku Citroën.

Klepněte pro větší obrázek
Martin Roman, generální ředitel ČEZ, za volantem elektromobilu Peugeot iOn.

 

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků