NASCAR: hrozivě vypadající srážka desítek vozů

V nedělním závodě amerického seriálu NASCAR došlo k hromadné nehodě, jíž se zúčastnilo celkem 24 závodních vozů.

Zatím poslední závod se jel na trati Talladega Superspeedway, jež je v rámci seriálu NSACAR považována za jednu z nejrychlejších a nejnebezpečnějších, ale také divácky nejatraktivnějších. Ačkoli může kroužení po oválu působit poněkud nezáživným dojmem, během tohoto závodu došlo ke změně ve vedení celkem čtyřiapadesátkrát. V závodě se odehrály dvě drobné kolizím, ta nejdramatičtější na sebe nechala čekat až na poslední kolo.

Závodníci jedoucí na čele pelotonu v blízkosti nakonec vítězného Matta Kensetha, jedoucího tehdy někde na druhém místě, neudrželi v samotném závěru závodu nervy na uzdě, příliš vehementně hájili své pozice a nakonec došlo k nehodě, a to přímo vlevo od Kensethova auta. Plnou odpovědnost za incident převzal Tony Stewart (číslo 14), jenž tehdy těsně vedl a neuváženě tvrdě se pokusil vyblokovat vůz dojíždějící jej z levé strany.

Ale dost slov, vše uvidíte na připojeném videu, k nehodě dojde v čase 1:29. Podle dostupných informací se celý hrozivě vypadající incident obešel bez vážnějších zranění.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků