Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

Maserati potvrdilo, že první elektřinou poháněný vůz této automobilky bude diametrálně odlišný od těch, které jsou již nějaký čas na trhu.

V rozhovoru pro server Car and Driver se šéfinženýr Maserati Roberto Fedeli rozhovořil o plánech italské automobilky s elektrickými pohonnými jednotkami. Připustil, že z luxusních značek vstoupí Maserati do tohoto segmentu jako poslední a rozhodně nechce jen následovat zavedené postupy Tesly.

SUV | Elektromobily | Sportovní auta | Hybridy | Maserati

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

„Budeme poslední luxusní automobilka, která vstoupí na trh elektromobilů. Z tohoto důvodu musíme přijít s něčím novým a odlišným,“ uvedl Fedeli. Nesouhlasí s tím, že by Maserati mělo jen slepě následovat Teslu. „Bojovat s Teslou není dobrý nápad. Nemyslím si, že by vytvářeli nejlepší produkty na trhu. Provedení a kvalita výrobků jsou stejné jako u německého OEM v roce 1970.“

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Ferrari | Maserati

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Na Fedeliho už tlačí i Sergio Marchionne, šéf Fiat Chrysler Automobiles. Ten po něm požaduje vytvoření elektřinou poháněného Maserati v co možná nejkratším čase. Pro italského inženýra je to velká výzva, nejtěžším úkolem je zachování DNA této prestižní značky i u vozů poháněných elektřinou.

„Segment elektromobilů má pro nás velkou váhu. Větší než cokoliv jiného. Točivý moment a výkon jsou na pár chvil zajímavými fakty, ale hmotnost auta vám nedovolí vychutnat si jeho schopnosti na běžné silnici. To je v rozporu se značkou, kterou reprezentujeme a tento problém je potřeba vyřešit,“ uvedl dále Fedeli. Další velkou výzvou podle něj bude vytvoření pocitu, že řidič skutečně sedí v Maserati, i když tak vůz nebude znít.

SUV | Autosalony | Design | Maserati

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Do jaké kategorie bude model spadat, se zatím neví, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby Maserati postavilo elektrickou verzi svého prvního SUV Levante a zabilo dvě mouchy jednou ranou. Tajně však doufáme, že to bude sporťák - třeba ve stylu konceptu Alfieri, které můžete vidět na snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků