Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

Maserati potvrdilo, že první elektřinou poháněný vůz této automobilky bude diametrálně odlišný od těch, které jsou již nějaký čas na trhu.

V rozhovoru pro server Car and Driver se šéfinženýr Maserati Roberto Fedeli rozhovořil o plánech italské automobilky s elektrickými pohonnými jednotkami. Připustil, že z luxusních značek vstoupí Maserati do tohoto segmentu jako poslední a rozhodně nechce jen následovat zavedené postupy Tesly.

Elektromobily | SUV | Sportovní auta | Hybridy | Maserati

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

„Budeme poslední luxusní automobilka, která vstoupí na trh elektromobilů. Z tohoto důvodu musíme přijít s něčím novým a odlišným,“ uvedl Fedeli. Nesouhlasí s tím, že by Maserati mělo jen slepě následovat Teslu. „Bojovat s Teslou není dobrý nápad. Nemyslím si, že by vytvářeli nejlepší produkty na trhu. Provedení a kvalita výrobků jsou stejné jako u německého OEM v roce 1970.“

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Ferrari | Maserati

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Na Fedeliho už tlačí i Sergio Marchionne, šéf Fiat Chrysler Automobiles. Ten po něm požaduje vytvoření elektřinou poháněného Maserati v co možná nejkratším čase. Pro italského inženýra je to velká výzva, nejtěžším úkolem je zachování DNA této prestižní značky i u vozů poháněných elektřinou.

„Segment elektromobilů má pro nás velkou váhu. Větší než cokoliv jiného. Točivý moment a výkon jsou na pár chvil zajímavými fakty, ale hmotnost auta vám nedovolí vychutnat si jeho schopnosti na běžné silnici. To je v rozporu se značkou, kterou reprezentujeme a tento problém je potřeba vyřešit,“ uvedl dále Fedeli. Další velkou výzvou podle něj bude vytvoření pocitu, že řidič skutečně sedí v Maserati, i když tak vůz nebude znít.

SUV | Design | Autosalony | Maserati

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Do jaké kategorie bude model spadat, se zatím neví, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby Maserati postavilo elektrickou verzi svého prvního SUV Levante a zabilo dvě mouchy jednou ranou. Tajně však doufáme, že to bude sporťák - třeba ve stylu konceptu Alfieri, které můžete vidět na snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků