NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s točivým momentem 11 600 Nm

Společnost NanoFlowcell AG z Lichtenštejnska splnila svůj slib. Do Ženevy přivezla svůj působivý koncept Quant e-Sportlimousine.

Předně, nepokoušejte si toto jméno zapamatovat, spíše se zkuste zamyslet nad parametry auta, jemuž náleží. Projekt NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine jsme vám předběžně představili už před několika týdny, ale nyní už všechna tabu padla. Připravte se na studii velkého, agresivně stylizovaného čtyřmístného sedanu s interiérem přístupným párem dva metry dlouhých, vzhůru se vyklápějících bočních dveří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Quant je opravdu velké auto, je delší než Mercedes třídy S

Koncept Quant e-Sportlimousine vyniká délkou karoserie 5 257 mm, překonávající i nový Mercedes-Benz třídy S. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 3 198 mm a je 2 109 mm široký a 1 357 mm vysoký, přičemž pohotovostní hmotnost činí 2 300 kg. Na každém z kol se nachází elektromotory s kombinovaným výkonem krátkodobě až 925 koní (680 kW) a 653 kW (480 kW) dlouhodobě. Každý z motorů nabídne točivý moment, a teď se držte, až 2 900 Nm, což znamená celkově až 11 600 Nm. Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 s a nejvyšší rychlost „přes“ 380 km/h. Jízdní dosah tohoto elektromobilu se má pohybovat od 400 do 600 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interíér má nabídnout pohodlné cestování čtyřčlenné posádce

A jak to celé funguje? Výrobce pohonný systém NanoFlowcell popisuje takto: „Jde o kombinaci baterií a palivových článků. Elektrolyt napuštěný ve dvou nádržích se čerpá přes článek. Srdcem systému je membrána oddělující dvě různé chemické látky. Při řízené reakci vzniká elektrický proud pro pohonnou jednotku.“ Na vývoji soustavy NanoFlowcell její autoři spolupracují s firmou Bosch Engineering GmbH a v budoucnu počítají s jejím využitím nejen v dopravě.

Používaný elektrolyt je vyroben z netoxických příměsí, výrobce dokonce uvádí, že při zředění jej bude možno likvidovat v běžných čističkách odpadních vod. Ještě před koncem letošního roku mají být vyrobeny prototypy vozů NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine pro jízdní zkoušky, a když všechno půjde dobře, bude prý tento model příští rok homologován.

Podívejte se ještě na další fotografie tohoto vozu.

Předchozí KAPITOLY Následující
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Sprinter 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 158 333 km
Cena: 230 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků