Náklady na defekty gum z rozbitých silnic může vyřešit Pneupojištění

Je to pořád dokola. Nářky na rozbité silnice po letošní zimě nepřestávají a na jejich opravy - jak se zdá - nejsou peníze. Tím trpí hlavně auta, která po takových cestách, necestách musí poskakovat, a následně peněženka řidiče, který si musí škody, pokud nemá sjednané havarijní pojištění, sám zaplatit. Jedna alternativa, jak nepřijít zkrátka, ovšem existuje.

Narušená vozovka může i při minimální rychlosti způsobit poškození pneumatiky a v důsledku jejího proražení často dochází k vážným dopravním nehodám. V tom případě není možné spoléhat na povinné ručení. To se vztahuje pouze na škody způsobené druhému. V případě poškození vozidla na rozbité komunikaci je sice možné náhradu škody uplatnit z pojištění odpovědnosti správce komunikace. U dálnic či rychlostních komunikací je správcem Ředitelství silnic a dálnic ČR, u ostatních vozovek je možné se obrátit přímo na obec nebo příslušný úřad Správy a údržby silnic. Vymáhání financí na úhradu škod vzniklých na děravých silnicích je však zdlouhavé a často končí u soudu.

Klepněte pro větší obrázek 
Prasklina na plášti pneumatiky v místě vyboulení

Běžným poškozením pneumatiky při jízdě po silnicích s výmoly je vyboulení pláště, které často doprovází praskliny. Zároveň může dojít k čistému průrazu gumy. Na poškození způsobené závadou na silnici se nevztahuje ani záruka výrobce. „Reklamovat je možné pouze výrobní vady,“ řekl AutoRevue.cz Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz, s tím, že více než 80 procentům ze všech reklamací nelze vyhovět kvůli mechanickému poškození způsobenému závadou na silnici nebo neopatrným najetím na překážku. Řešením je využit pojistku, která se na výmoly a výtluky přímo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek
Průraz pneumatiky

„Rozhodli jsme se nabídnout zákazníkům pomoc v této bezvýchodné situaci. Do našich služeb jsme zařadili formu pojištění, díky které mohou získat slevu na nákup v hodnotě až sto procent poškozené pneu,“ pokračoval Schwangmaier. „Pneujištění si lze sjednat při objednávání na našem webu. Cena je velmi nízká - od 30 korun za jednu pneumatiku.” V případě poškození gumy v rozsahu, který kryje služba Pneujištění, může motorista kontaktovat zákaznický servis anebo vyplnit formulář, a ten společně s pneumatikou poslat firmě.

Klepněte pro větší obrázek
Vyboulení pneumatiky bez výrazných prasklin

„Zákazník nic neprokazuje, vyškolený technik posoudí defekt na gumě a potvrdí nárok na uznání škody. Systém pak automaticky vygeneruje slevový kupón v hodnotě pořizovací ceny původní pneumatiky. V individuálním případě, pokud automobilista potřebuje na pneumatice, která je třeba pouze vyboulená jezdit, je možné dodat novou ihned a následně po posouzení poškozené gumy je mu pořizovací cena vrácena. Řdič tím získává možnost mít auto nepřetržitě v provozu a nemusí čekat na vyřešení případu,” dodal Schwangmaier.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků