Náklady na defekty gum z rozbitých silnic může vyřešit Pneupojištění

Je to pořád dokola. Nářky na rozbité silnice po letošní zimě nepřestávají a na jejich opravy - jak se zdá - nejsou peníze. Tím trpí hlavně auta, která po takových cestách, necestách musí poskakovat, a následně peněženka řidiče, který si musí škody, pokud nemá sjednané havarijní pojištění, sám zaplatit. Jedna alternativa, jak nepřijít zkrátka, ovšem existuje.

Narušená vozovka může i při minimální rychlosti způsobit poškození pneumatiky a v důsledku jejího proražení často dochází k vážným dopravním nehodám. V tom případě není možné spoléhat na povinné ručení. To se vztahuje pouze na škody způsobené druhému. V případě poškození vozidla na rozbité komunikaci je sice možné náhradu škody uplatnit z pojištění odpovědnosti správce komunikace. U dálnic či rychlostních komunikací je správcem Ředitelství silnic a dálnic ČR, u ostatních vozovek je možné se obrátit přímo na obec nebo příslušný úřad Správy a údržby silnic. Vymáhání financí na úhradu škod vzniklých na děravých silnicích je však zdlouhavé a často končí u soudu.

Klepněte pro větší obrázek 
Prasklina na plášti pneumatiky v místě vyboulení

Běžným poškozením pneumatiky při jízdě po silnicích s výmoly je vyboulení pláště, které často doprovází praskliny. Zároveň může dojít k čistému průrazu gumy. Na poškození způsobené závadou na silnici se nevztahuje ani záruka výrobce. „Reklamovat je možné pouze výrobní vady,“ řekl AutoRevue.cz Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz, s tím, že více než 80 procentům ze všech reklamací nelze vyhovět kvůli mechanickému poškození způsobenému závadou na silnici nebo neopatrným najetím na překážku. Řešením je využit pojistku, která se na výmoly a výtluky přímo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek
Průraz pneumatiky

„Rozhodli jsme se nabídnout zákazníkům pomoc v této bezvýchodné situaci. Do našich služeb jsme zařadili formu pojištění, díky které mohou získat slevu na nákup v hodnotě až sto procent poškozené pneu,“ pokračoval Schwangmaier. „Pneujištění si lze sjednat při objednávání na našem webu. Cena je velmi nízká - od 30 korun za jednu pneumatiku.” V případě poškození gumy v rozsahu, který kryje služba Pneujištění, může motorista kontaktovat zákaznický servis anebo vyplnit formulář, a ten společně s pneumatikou poslat firmě.

Klepněte pro větší obrázek
Vyboulení pneumatiky bez výrazných prasklin

„Zákazník nic neprokazuje, vyškolený technik posoudí defekt na gumě a potvrdí nárok na uznání škody. Systém pak automaticky vygeneruje slevový kupón v hodnotě pořizovací ceny původní pneumatiky. V individuálním případě, pokud automobilista potřebuje na pneumatice, která je třeba pouze vyboulená jezdit, je možné dodat novou ihned a následně po posouzení poškozené gumy je mu pořizovací cena vrácena. Řdič tím získává možnost mít auto nepřetržitě v provozu a nemusí čekat na vyřešení případu,” dodal Schwangmaier.

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 133 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 60 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 119 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 52 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků