Nákladním automobilem roku 2012 se stal Mercedes-Benz Actros

V belgickém Kortrijku byly vyhlášeny nejlepší nákladní automobily roku 2012. Prestižní cenu „Truck of the Year“, která je vyhlašována od roku 1977, získal nový Mercedes-Benz Actros. Hlasy dostal od 24 motoristických novinářů ze 24 evropských zemí. Za ním skončily vozy Tatra Phoenix a Scania Euro 6.

Nový Actros, který byl představen letos v červnu v Bruselu, získal 161 bodů. Druhá Tatra Phoenix zůstala pozadu s velkým odstupem, dostala 67 bodů, třetí Scania Euro 6 pak získala 50 bodů. 

Skvělá kariéra Actrosu začala v roce 1997. Tehdy získal prvenství v anketě poprvé. Jeho následovníci si pak vítězství zopakovali v letech 2004 a 2009. A nyní zabodovala poslední generace legendárního nákladního vozu.

Klepněte pro větší obrázek
Cenu převzali Georg Weiberg a Hubertus Troska, šéf divize nákladních automobilů Mercedes-Benz, z rukou prezidenta poroty Gianenrica Griffinia. 

Prezident poroty Griffini komentoval vítězství Actrose těmito slovy: „U své nové vlajkové lodi Mercedes-Benz povýšil laťku u těžkých nákladních automobilů, co se týká ekonomiky provozu, bezpečnosti, dopadů na životní prostředí a pohodlí řidičů.“  

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Actros splňuje již dnes limity přísné emisní normy Euro VI.

Actros, jehož vývoj stál více než 2 miliardy eur, pohání řadový přeplňovaný vznětový šestiválec Mercedes-Benz OM 471, který je nabízen ve čtyřech výkonových verzích. Je možné si vybrat mezi sedmi různými verzemi kabin pro dálkovou dopravu. Jejich šířka je 2300 mm nebo 2500 mm. 

Mercedes-Benz se posledním triumfem Actrosu stal nejúspěšnější značkou v historii soutěže Truck of the Year, vyhrál již poosmé. V letech minulých dominovaly německé vozy 1985 LN2, 1990 SK Série, 1997 Actros, 1999 Atego, 2004 Actors II, 2009 Actros III, 2011 Atego.

Klepněte pro větší obrázek
Náročné testy: Actros absolvoval před uvedením na trhy více než 20 milionů kilometrů na silnici. Byl zkoušen v žáru Sierry Nevady i v mrazech za polárním kruhem.

 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků