Nákladním automobilem roku 2012 se stal Mercedes-Benz Actros

V belgickém Kortrijku byly vyhlášeny nejlepší nákladní automobily roku 2012. Prestižní cenu „Truck of the Year“, která je vyhlašována od roku 1977, získal nový Mercedes-Benz Actros. Hlasy dostal od 24 motoristických novinářů ze 24 evropských zemí. Za ním skončily vozy Tatra Phoenix a Scania Euro 6.

Nový Actros, který byl představen letos v červnu v Bruselu, získal 161 bodů. Druhá Tatra Phoenix zůstala pozadu s velkým odstupem, dostala 67 bodů, třetí Scania Euro 6 pak získala 50 bodů. 

Skvělá kariéra Actrosu začala v roce 1997. Tehdy získal prvenství v anketě poprvé. Jeho následovníci si pak vítězství zopakovali v letech 2004 a 2009. A nyní zabodovala poslední generace legendárního nákladního vozu.

Klepněte pro větší obrázek
Cenu převzali Georg Weiberg a Hubertus Troska, šéf divize nákladních automobilů Mercedes-Benz, z rukou prezidenta poroty Gianenrica Griffinia. 

Prezident poroty Griffini komentoval vítězství Actrose těmito slovy: „U své nové vlajkové lodi Mercedes-Benz povýšil laťku u těžkých nákladních automobilů, co se týká ekonomiky provozu, bezpečnosti, dopadů na životní prostředí a pohodlí řidičů.“  

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Actros splňuje již dnes limity přísné emisní normy Euro VI.

Actros, jehož vývoj stál více než 2 miliardy eur, pohání řadový přeplňovaný vznětový šestiválec Mercedes-Benz OM 471, který je nabízen ve čtyřech výkonových verzích. Je možné si vybrat mezi sedmi různými verzemi kabin pro dálkovou dopravu. Jejich šířka je 2300 mm nebo 2500 mm. 

Mercedes-Benz se posledním triumfem Actrosu stal nejúspěšnější značkou v historii soutěže Truck of the Year, vyhrál již poosmé. V letech minulých dominovaly německé vozy 1985 LN2, 1990 SK Série, 1997 Actros, 1999 Atego, 2004 Actors II, 2009 Actros III, 2011 Atego.

Klepněte pro větší obrázek
Náročné testy: Actros absolvoval před uvedením na trhy více než 20 milionů kilometrů na silnici. Byl zkoušen v žáru Sierry Nevady i v mrazech za polárním kruhem.

 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků