Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkům se spotřebou 6,0 l/100 km

Odstartoval autosalon v Šanghaji, který je podobně jako Ženeva plný zajímavých novinek. Jednou takovou je nový model automobilky Maserati, který nese název Ghibli.

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do světa také kompletní technické specifikace, o kterých se spekulovalo už dříve. Italský nováček se zařadí pod velké Quattroporte. Oproti němu je s celkovou délkou 4970 mm kratší o 290 mm. Prodeje by se měly dostat na 50 000 kusů za rok.

V nabídce najdeme dva benzinové motory a historicky poprvé u Maserati také jeden diesel. Dostupnější zážehovou jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 330 k (v USA by měl nabídnout dokonce 350 k) a vrchol točivého momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výkonnější alternativou je Ghibli S. To má pod kapotou taktéž přeplňovaný šestiválec, ten je ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h. Oba dva motory mají původ u Ferrari.

Nejzajímavějším je ale jednoznačně dieselový třílitr. Jeho maximum je 275 koní, točivý moment končí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km. Podobně jako tomu je u Audi 3.0 BiTDI, také Ghibli nabídne ve výfuku systém vylepšující zvuk.

Sportovní auta | Premiéry | Design | Maserati

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Všechny motorizace spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, standardem je pohon zadní nápravy. Pro výkonnější benzinový třílitr bude v nabídce také pohon všech kol označovaný jako Q4. Ghibli používá na přední nápravě dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu víceprvkovou nápravu. Standardem je také mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě. První exempláře dorazí do showroomů v létě. 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků