Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkům se spotřebou 6,0 l/100 km

Odstartoval autosalon v Šanghaji, který je podobně jako Ženeva plný zajímavých novinek. Jednou takovou je nový model automobilky Maserati, který nese název Ghibli.

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do světa také kompletní technické specifikace, o kterých se spekulovalo už dříve. Italský nováček se zařadí pod velké Quattroporte. Oproti němu je s celkovou délkou 4970 mm kratší o 290 mm. Prodeje by se měly dostat na 50 000 kusů za rok.

V nabídce najdeme dva benzinové motory a historicky poprvé u Maserati také jeden diesel. Dostupnější zážehovou jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 330 k (v USA by měl nabídnout dokonce 350 k) a vrchol točivého momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výkonnější alternativou je Ghibli S. To má pod kapotou taktéž přeplňovaný šestiválec, ten je ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h. Oba dva motory mají původ u Ferrari.

Nejzajímavějším je ale jednoznačně dieselový třílitr. Jeho maximum je 275 koní, točivý moment končí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km. Podobně jako tomu je u Audi 3.0 BiTDI, také Ghibli nabídne ve výfuku systém vylepšující zvuk.

Design | Premiéry | Sportovní auta | Maserati

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Všechny motorizace spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, standardem je pohon zadní nápravy. Pro výkonnější benzinový třílitr bude v nabídce také pohon všech kol označovaný jako Q4. Ghibli používá na přední nápravě dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu víceprvkovou nápravu. Standardem je také mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě. První exempláře dorazí do showroomů v létě. 

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků