Nafta vs. benzin: co se lépe prodává?

81 komentářů

JardaBar
25. srpna • 18:13

Možná té tabulce nerozumím , ale když mrknu na Hondu:
benzín: 67,55%
nafta: 22,72%zbývá cca 10%, to je co? :)

Won
23. srpna • 10:11

Hustota benzínu 0,7 kg/l
Hustota nafty 0,85 kg/l
Spotřební daň benzín (do 0,013 Pb/l) 11840 kč/1000 l
Spotřební daň nafta 9950 Kč/1000 lPokud však přepočteme vše na hmotnost benzínu a nafty podle jejich hustot, budou rozdíly mnohem výraznější.Spotřební daň benzín vyjádřeno na 1 kg benzínu: 11840/ (0,7*1000) = 16,914 Kč/kg benzínu
Spotřební daň nafta vyjádřeno na 1 kg nafty : 9950/(0,85*1000) = 11,706 Kč/kg nafty
Rozdíl benzín - nafta spotřební daň 5,208 Kč/kg
Vzhledem ke skutečnosti, že dolní výhřevnosti obou paliv jsou přibližně stejné (42 MJ/kg) a motory spotřebovávají palivo na základě jejich (kilové ) výhřevnosti a benzínový motor má menší účinnost, finančně naprosto nevýhodně vychází benzín. Benzínové motory podle mého názoru navíc jsou v převážné většině zastaralejší koncepce než naftové, jejich vývoj zastaral
Pokud bych se řídil řečí výpočtů, volím naftu, benzín je finančně diskriminován !!!

peter
25. srpna • 20:16

Jenže platí zákon zachování energie, že... takže musíte započítat i produkty vzniklé při spalování a stejně tak energetickou náročnost jejich odbourání. Bohužel většina lidí ukončí své výpočty u svého výfuku. Dál nic, to přece není naše starost, že...

Won
25. srpna • 21:22

Peter, úplně jsem Vás asi nepochopil o zachování energie nebyla řeč. Ve svém výpočtu jsem se soustředil na daňovou problematiku porovnání benzínu a nafty. Vyšel mi rozdíl 5,2 Kč na spotřební dani mezi 1 kg benzínu a nafty v neprospěch benzínu. To je podle mne daňová diskriminace.
Když vezmu v potaz produkty, a tím reaguji na Váš příspěvek, tak u obou paliv za katalyzátorem jsou oxid uhličitý, vodní pára, oxidy dusíku u nafty, tuhé částice u nafty u motorů které nemají filtr pevných částic. Benzínový motor s řízeným katalyzátorem má obecně vyšší emise oxidu uhličitého, naftový motor s oxidačním katalyzátorem má vyšší emise oxidů dusíku (NOx). Oxidy dusíku se tvoří při spalování v třetím taktu v přebytku kyslíku ze vzduchu. Zatímco u nafty se tento fakt nebere v potaz, u benzínu je norma mnohem přísnější. Benzínové motory jsou při spalování chudých směsí legislativně brzděny. Oxidační katalyzátor má vyšší odpor proudění výfukových plynů u naftového motoru.
Zatímco nespálené uhlovodíky se bez větších problémů daří v katalyzátorech likvidovat, NOx se tímto způsobem likvidovat nedaří, pro emisní normu EURO 5 se musí přidávat roztok močoviny pro redukci NOx (přípravek adBlue)
Podle mne nelze porovnávat spotřeby obou paliv podle objemů v litrech na 100 km díky jejich rozdílné hustotě v kg/l. Takže příslušné spotřeby v litrech vynásobte u nafty 0,85, u benzínu 0,7 a rozdíl už tak výrazný nebude.
Ovšem vědomí, že s každým kilem benzínu mne tento stát připraví o 5,2 Kč na spotřební dani proti naftě, je pro mne rozhodující a volba je tedy naprosto jasná, i kdybych měl ujet i méně než mých obvyklých 45 000 km za rok.

dtsmaniac
24. srpna • 11:18

Podle článku http://8g.hondaclub.cz/ako-funguje-vtec-v-8g je diskriminován oproti kamnům i emisně. Víte někdo přesné podrobnosti?

Ron.Jeremy
25. srpna • 19:41

http://en.wikipedia.org/wiki/Euro5#Emission_standards_for_passenger_cars

Kankunen
22. srpna • 15:50

BMW asi neumí udělat dobrý benzín, když totak kupujou v ropě.

Petronius
22. srpna • 21:00

Vole:D ...

eltoroloco
22. srpna • 13:59

Nevíte kde se dá najítporovnání všech prodejů, všech automobilů u nás, např podle kategoorií, jde mi o porovnání Seatu Exeo atd.
díky

psikl
22. srpna • 19:12

Seatu Exeo se prodalo za prvních sedm měsíců letošního roku na 24 ks, z toho 22 ks s naftovým motorem a pouhé 2 ks s benzínovým ...

Jirka
22. srpna • 7:37

Včera jsem psal přízpěvek a nebyl uveřejněn. Nechápu proč. Dnes došel hned.Asi jsem se někoho včera dotkl, když jsem psal, že v této republice je jedno na co jezdíte, stejně vás sedřou z kůže nensytní pumpaři a státní úředníci.Zhruba před šesti lety, se začali houfně kupovat diesely, v té době jsem také vybíral auto, že bych po letech zase naftáka? Nafta levná, spotřeba nižší!Všichni ted nakoupí auta na naftu a oni ji zdraží, říká moje paní. A přesně to se stalo. Ještě že jsem koupil opět benzín a předělal na LPG v domění, že stát nám odečte za eko. omyl! Na Slovensku a jinde ano u nás ne!! Článek zajímavý, ale nevím jestli ten pán co to tak dlouho studoval, nedělá spíše reklamu autům, než aby skutečně psal o podstatě článku!

Jirka
22. srpna • 7:22

Nejlepší je LPG

Jirka
22. srpna • 7:45

Nakonec LPG také není taková výhra, jak se tu na netu, před rokem, jeden nezkušený snažil všechny přesvědčit. A nepsal nic o příplatcích a poplatcích, které platíte!

pepa
25. srpna • 9:54

Jako rocni serizeni za 200 kc + emise za 400Kc jednou za dva roky ?
Nebo vymena svicek po 40.000 Km ?
:-D:-D:-D:-P

JirkaSnake
22. srpna • 0:35

velmi zajímavý článek, ještě by se hodil podobný třeba z Německa jen tak pro zajímavost. B-]

psikl
22. srpna • 1:17

Srovnání by bylo určitě zajímavé. Bohužel přístup ke zahraničním statistikám je trochu problematický-

mclown
21. srpna • 12:49

celkom som prekvapeny ze Superbov sa viac predava ako Golfov
a tu nafta ...
BMW 320d a MB C 220CDi este chapem, ale ze to ludia bezne pchaju do 5r a E-klasse a nedajboze do CLS apod. tak to je fakt divne :/
ale proti gustu ...

Jozo
23. srpna • 21:35

Osobne by som tiez mal radsej benzin, no na CLS, 5e ci E-Klasse dieslom nevidim nic zle. Na 99 % to ma automat takze castejsie radenie a reci o vyuzitelnom poli otacok odpadaju, tiez odhlucnenie tam je dostatocne. A vykonovo su uplne postacujuce pre takmer kazdu situaciu na ceste. No a spotreba o 2-3 litre menej s pocita. Nie kvoli realnej cene (pri cene auta+dalsich nakladoch je to nic) ale skor samotnemu pocitu ze auto malo zerie, nemusim stat na pumpach, lahko ho o par rokov predam....
Skor ma udivuje kto si kupi TDI do seatu ibiza ci 1.3 CDTI v mazde2... Cenovy rozdiel sa spotrebou nikdy nesplati,treba casto radit,klepe to a dynamika rovnaka so zakladnym benzinom.

Nano_
21. srpna • 12:54

78% CLS bylo prodáno v dieselu..

mclown
21. srpna • 13:31

to je hnus

koffr je M.AGOR
21. srpna • 21:07

koffr
21. srpna • 12:13

naftu v osobním automobilu si může pořídit jenom imbecil, který ničí slušným lidem zdraví a zdražuje rohlíky. a navíc to musí být evidentně socka bez vkusu. chápu výhody a především nezničitelnost starých nafťáků, ale ty už jsou pasé a prasata jezdící na naftu nemají jediný argument pro vznětový motor. a argumentace "krouťákem" je kravina, všechny vlastnosti auta jsou o energiích a ta se získá výkonem. by mě zajímalo zda zastánci dehťáků vůbec chápou základní souvislosti, ale asi ne, jinak by si koupili normální auto!!! B-]a pro rejpaly: moje auto má 450 Nm a nepotřebuju na to ani smradlavou naftu, natož nějaký zvrácený turbo!!! opravdu mě baví se vám na benzínce tlemit, když vám po tankování smrděj pracky jak vidlákům!!! B-]

Wittmann
23. srpna • 21:46

Jeden z nejinteligentnějších příspěvků, jaké jsem kdy četl!!! (samozřejmě myšleno ironicky)

won
21. srpna • 16:29

Benzin je fain, ale kdo by chtěl dávat na spotřební dani o 2 Kč státu víc než z nafty. Takže opravdu živíš nás socky. Ja Ti k tomu gratuluji. A spotřeba dízlu? Já jsem ještě letos netankoval, nafta snad přibývá...
Pokud Ti však nafta smrdí, věz, že benzín je mnohem rizikovější kapalina než nafta. Nejenže je extrémně hořlavá, je také na rozdíl od nafty toxická. Vede k expozici organismu aromáty, ničí krvetvorbu a její zápach je také značný - odpuzuje komáry. Naftou jsme se na vojně natírali, abychom se na spartakiádu opálili. A jak holky za námi pálily!

pete
25. srpna • 20:05

Co to jsou aromaty? Probuh... to jakoze aromaticke uhlovodany? Ty v ropě, tj. jsou i v nafte. Jinak Benzin je sice extrémně hořlavý, ale toxický tolik není. Resp. nijak zásadně ve srovnání s Naftou. Nafta má tu nepříjemnou vlastnost, že se nespaluje úplně dokonale a vznikají saze - mimochodem ty rozptýlené ve vzduchu jsou dost silně karcinogenní. U nákladáků se daří odbourvat většinu škodlivin biochemicky - rozkladem močovinou, nicméně to u osobáků ještě není povinné. Ale jednou to bude povinné... To čím jste se natírali na vojně zřejmě nebyla nafta, ale jiný ropný produkt. Kdyby to byla nafta a vy se tím natírali pravidelně, tak byste neseděl u počítače.

Won
25. srpna • 21:54

Ach bože... Pokud by musela nezúčasněná a chemií nepoznamenaná veřejnost plnit zákon o chemických látkách a přípravcích, tak benzín i nafta patří mezi směsi, na které se pohlíží, jako na rizikové z hlediska tohoto zákona. Takže školení osobou odborně způsobilou, atd. Naštěstí pro tebe a další motoristy jsou benzín a nafta určená pro pohon motorových vozidel v dopravě z tohoto zákona vyjmuty. Ale to neznamená, že neexistují bezpečnostní listy pro tyto benzín a naftu. Tam je psáno, že benzín pro pohon vozidel je toxický, k němu je značka s lebkou a označením T a nafta je zdraví škodlivá s označením křížku v oranžovém poli s indexem Xn. No a pokud je něco toxického, je to automaticky vyšší škodlivost než zdraví škodlivého. A ty moje aromáty? Tím jsem myslel speciální alkyl aromatické sloučeniny na zvýšení oktanového čísla u benzínu.Dříve se používalo tetraethylolovo. To se ale ukládá v organismu a jiná cesta z organismu než odrůst vlasy nevede. Takže my plešatí máme smůlu, olovo je moc fuj. Proto bezolovnaté benzíny získaly nálepku nebezpečnosti s lebkou a písmenem T. Benzín do aut je tedy toxický a nebezpečnější než nafta. Ještě jedna prosba, neříkej uhlovodany. To je staré triviální označení pro cukry. A víš, co dělal cukr (sacharóza), který se přidal do benzínové nádrže starého fichtla? Samou neplechu. Cukr do benzínu nepřidávat, jinak se doprava neuskuteční.
A neříkej redukci oxidů dusíku (NOx) močovinou (diamidem kyseliny uhličité
(NH2)2 CO) biochemické odbourávání. To s biochemií nemá opravdu nic společného.
Po naftě se opravdu krásné opálíš, vyzkoušej to, tedy pokud nejsi pihatej alergik...

pete
26. srpna • 9:58

a - ty akryl aromaticke slouceniny jsou aromaticke uhlovodany... (uhlovodan je normalni chemicke oznaceni).
b - ty samolepky na benzinkach i ostatnich chemikaliich vyjadruji nebezpecnost vuci prirode, nikoliv vyhradne vuci cloveku. Benzin je toxicky v prirode, snadneji se rozpousti a uklada. Nafta tolik ne. Vy jste uvedl toxicitu benzinu pro cloveka... ale clovek by to musel vypit nebo brat intravenozne aby mu delaly problem slouceniny ethylu... jejich molekuly jsou fakt velke a navic dobre vazane ve sloucenine benzinu, takze neunikaji nijak snadno.
c - mocovina je biologicka sloucenika, kterou se v pripade dieslu chemicky redukuji splodiny... to s biochemii ma dost spolecneho. Biochemie je proste normalni mezioborova veda... zadny zazrak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Won
26. srpna • 13:14

a) nepleť si uhlovodany s uhlovodíky, uhlovodan je starý triviální název pro cukr (sacharid), sloučenina uhlíku, vodíku a kyslíku; uhlovodíky jsou sloučeniny pouze uhlíku a vodíku
b) bezpečnostní list chemické látky nebo sloučeniny je list o 16 bodech, kde jsou popsány údaje o chem. látce, její složení nebezpečných složek, údaje o nebezpečnosti vůči lidskému zdraví, cesty vstupu do organismu, přírodě, řeší transport ADR, RID, IATA, klasifikaci, atd., dej mi mail, list Ti pošlu, abys viděl...
c) biochemie se zabývá reakcemi v živých soustavách, není vůbec důležité, zda je reagencií sloučenina biologická. Močovina v přípravku adBlue je ultračistá a je získávana synteticky, s živými soustavami nemá nic společného. Opravdu se v případě reakcí ve výfuku nejedná o reakci živého organismu, a tedy biochemickou reakci.

won
21. srpna • 16:20

Benzin je fain, ale kdo by chtěl dávat na spotřební dani o 2 Kč státu víc než z nafty. Takže opravdu živíš nás socky. Ja Ti k tomu gratuluji. A spotřeba dízlu? Já jsem ještě letos netankoval, nafta snad přibývá...

Q
21. srpna • 17:27

zajimavy prispevek.
bud mas doma perpeetum mobile, nebo si naprosty prototyp svatecniho ridice. jestlize si netankoval, znamena to ze jezdis 8 mesicu na jednu nadrz (tedy pokud nevozis jako prives cisternu).
i kdybys jezdil jako megaklobouk a mel opravdu usporne auto, vic jak 1500 km na jednu nadrz nedas, vychazi mi tedy tvuj rocni nalet cca 2400 km - to je dejme tomu 200 kilometru mesicne - to by tak odpovidalo parkrat do tydne do Lidlu pro rohliky, jednou mesicne navstivit Manu do vedlejsi Lhoty a na Dusicky rallye hrbitov. Navic pro tak ohromny rocni najezd se opravdu vyplati naftovy automobil.
I tak mi nejde do hlavy ze za 8 mesicu na nafta v nadrzi nezkazi..
nebo proste jen kecas a delas si z nas dobry den :)

QO
21. srpna • 15:43

ty ses vazne neuveritelnej chytrolin:D jestli je pro tebe za 2 koruny rohlik drahej, tek zer chleba blbe a nepoucuj tady o sockach... za dalsi, tyhle debaty jestli nafta nebo benzin mi pripadaj vazne velice smesny, protoze kazdej ma proste rad neco jinyho...ale chytryho umis delat, to ti teda musim uznat...sis koupil 15 let staryho volitanyho Bramboraka a budes nas tady poucovat jak ty naftaky stojej za picu... mame doma 2x benzin a 2x naftu... jezdim s tim co je po ruce a urcite nebudu chodit pesky jen kvuli tomu, ze nekdo z rodiny zrovna odjel benzinem a ja mam doma jen diesel...jo a ze tvoje auto zrovna nema turbo a ma 450Nm mi je glancprdel egal... zvraceny magory jako ses ty, bych do auta nepustil vubec...

Milan KUBÁT
21. srpna • 13:22

Z tohto příspěvku prýští znalosti, zkušenosti a inteligence jako z horského pramene.

Thor
21. srpna • 13:26

Buď nad věcí :-D:-D:-D

koffr
21. srpna • 17:17

lol to je skvělý, že i dnes stojej lidem flejmy a jasný provokační příspěvky za čas a námahu :-DB-]

mira
21. srpna • 13:01

argument pro idiota koffra: spotřeba B-]

Thor
21. srpna • 13:24

Ty máš auto z x mega a řešíš spotřebu? Cca 2 až tři litry? Tak pak má ten "idiot" koffr pravdu, se svojí teorií o sockách :-D:-D:-D. Rozepisovat se tady o tom, že spořeba je pouze jeden ukazatel nákladů na provoz auta, je předpokládám zbytečný ne? ;-)

Jen tak
21. srpna • 15:15

jenze ono kdyz tim autem najezdis treba 60tis za rok, tak ten rozdil nafta X benzin bude delat na nakladech na benzin treba 100tis za rok (a klidne i vic - u vetsich aut). za tri roky uz 300 000. naklady na udrzbu (lehce drazsi servisky) to sice trosku snizi, ale porad to bude docela vyrazna castka. takze to neni o sockach, ale o racionalnim pristupu k penezim (proc vyhazovat zbytecne penize)je videt, ze prave ty jsi ta socka, protoze s imyslis, ze kdo ma vic penez, tak bezmyslenkovite utraci za kazdou cenu.

Michal
24. srpna • 8:34

100tis Kc za rok? Prani je otcem myslenky, ze? Hodte nam sem ten vypocet, abychom se dobre zasmali. Kdyz budete porovnavat srovnatelne benzinove a naftove motory pro stejne auto, tak budete moc, moc, moc rad, kdyz se pri 60tis km za rok priblizite k uspore za palivo k 30tis Kc. Zkuste si to prepocitat, opravdu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jen tak
24. srpna • 9:52

no dobre.. 100tis penez za 60tis km jsem trosku ulitl. no, nicmene dostat se k uspore 90h/1km ciste na zmene paliva se da dostat bez problemu.

pepa
25. srpna • 9:54

Pri jizde nakladakem urcite :-P

Nano_
21. srpna • 12:52

No když se podíváš na čelní místa značek v dieselech, uvidíš MB, Audi, Jaguar, BMW.... Tvá teorie o sockách nesedí...

Thor
21. srpna • 13:20

No, ale vidláci v tom seděj. A dost často i socky. Dost častojevidim telefonovat a maj tlf u ucha, takže asi nemaj na HF. Nebo to ani neuměj spárovat, těžko říct :-D

JirkaSnake
22. srpna • 0:33

mám ráději benzín ale v čem máš ty těch 450Nm že pomlouváš prémiový značky jako MB, BMW a jaguár? Zrovna u nich bych bych vystihl benzínový motory a s těma cenama si je asi socky nekupujou (mluvíme o nových autech ).

koffr je M.AGOR
21. srpna • 21:06

ten koffr to je m.agor

stoural
21. srpna • 10:17

"1,4 MPI 59 kW, Classic - 349 900 Kč"Tak to si muze koupit jenom hlupak, kdyz predchozi verze renaultu megane stoji o 100 tisic mene (249tisic) a nejnovejsi generace megane o 50 tisic mene.

rajec
24. srpna • 16:21

Ono se staci podivat na cenu skladovek a 1,4 Classic je hned na 240 000 Kc, coz uz je nekde jinde ;) Jedna vec je cenik, druha vec je realita

QO
21. srpna • 11:13

Auto s Picou mi nesmi do baraku...kdybych resil nakup mezi skoda a rencek, tak na 100% Skodovku

Alik
25. srpna • 20:25

ONO JE LIPSI MIT AUTO SPICOU NA KAPOTE NEZ S PICOU POD KAPOTOU!

peter
25. srpna • 20:08

No stačí pár let zkušeností se Škodou a budete rád i za toho Renaulta... vlastní zkušenost. Bohužel. Naštěstí ještě existují i kvalitní auta a automobilky co vás nechtějí obrat už v ceníku...

Kobyla
23. srpna • 8:45

To budeš 4% Elton,to pak chápu,že ti nesmí píča do baráku.:-)) Já jsem heterosexuál a mám pro tvoji deviaci pochopení.B-]

Thor
21. srpna • 13:14

Máš poněkud omezené vidění světa :-P

Yeti
21. srpna • 11:47

jojo, svatá pravda. Včera jsem v olympii viděl směšný, až trapný pokus francouzských inženýrů o auto s pohonem 4x4 - koleos. No řeknu vám, hnus Velebnosti a řídit to na sněhu nebo v lehčím terému musí bejt taky požitek...:o)) Zlatý Legacy :o)

pogo
21. srpna • 22:41

Aby tě pak v tom tvým Yetim netahal Koleos z polničky. Z těch módních SUV patří do terénu nejvíc. Design je otázka vkusu a sám nevíš jak na tom s ním jseš.

Yeti
22. srpna • 8:58

:o)) Můj nick byl mým nickem dlóóóuho před tím, než si nějaký blb ve Škodovce usmyslel, že by se tak moho jmenovat auto. Mimochodem, podle mého názoru nejblější jméno pro auto, jaký mohli vymyslet. Kvůli nějakýmu volovi z marketingu si přece nebudu měnit nick, kterej používám dobrých 15let...:o)
A co se týče toho tahání, jsem 100% přesvědčen, že spíš já bych tahal Koleosa a jemu podobný :o)))

Don Jose
21. srpna • 13:23

On to neni tak docela marný pokus francouzských inženýrů, ta čtyřkolka...je to podvozek nissanu x-trial. Bejt tebou bych byl radši ticho...

Yeti
21. srpna • 17:34

Já jsem řekl, že je to hnus. A to opravdu je. Od pohledu je to trapný pokus o SUV s "pohonem všech kol". Oni si francoužští inženýři vzali slušnej základ, změkčili ho (tedy zkurvili), dali tomu hnusnou kastli, aby to vypadalo jako že moderně a volové to budou kupovat. Mám ve svým okolí dost známých, co se nechali nachytat na relativne nízký ceny aut s ve znaku a všichni do jednoho s tím mají problémy. Většinou elektronika. Třeba kolega má grand scénika a jednou k tomu ráno přijde a nejde to nastartovat. Sranda za 40tis. Reklamace neuznána. Osobně jsem jezdil meganem, kterýmu furt něco svítilo na palubce a ve dvou servisech nevěděli co s tím.... Pak to přešlo. Jezdil jsem Kangem, který mělo od novoty po 40 tis totálně probržděný desky i kotouče....
Prostě francouzi ať si vařej dobroty, ale auta ať nechají na němce a japonce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pogo
21. srpna • 22:35

Možná tě překvapím, ale ty ceny jsou u Renaultu extremně nízké jen v ČR. Třeba ve Francii nebo v Německu je Megane za cenu Golfa. Třeba Scenic je tam o 200 000,- dražší. Takže ta cena není vykoupena kvalitou. Jinak tvůj nick mluví za vše. O Škodovkách se také dají vyprávět legendy. V reálu je třeba kvalitou a zpracováním interiéru o generaci za Renaultem. Kvalitou jsou na tom i dle statistik podobně. Ohánět se ztále dokolaLagunou z r. 2002 je už trapné.

koffr je M.AGOR
21. srpna • 21:08

Thor
21. srpna • 13:16

Podle čeho tak usuzuješ? Protože jsi to viděl v Olympii? Nebo jsi to v tom lehčím terénu a na sněhu řídil? A on to někdo staví jako konkurenci Subaru? Máš v tom dost hokej, velebnosti :-P

Tomas
21. srpna • 10:56

Pokud Vam tech usetrenych 50 tisic stoji za ty trable s opravama, proc ne :) Uzijte si to :)

Shimi
21. srpna • 11:36

to Tomas: Osobní zkušenost? Pokud ne, tak je to jen výkřik do tmy. A pokud nehovíte francouzům, tak zkusíme němce, třeba Focus s 1.6 v Trendu za 350tis. A takhle bych mohl pokračovat. Pořád se vám zdá, že je OII s ušmudlanou 1.4 v Classicu = holota, za ty samé prachy, lepší kauf? Zase na druhou stranu je to každého věc, že? Těch 100 litrů v kufru za to asi stojí, hlavně když se s nima bude tahat 1.4 :-D

zdenda
21. srpna • 21:10

Tak ono je holatko a holatko.Za ty penize je v tom ESP a klima(zrcatka a predni el okna beru jako samozrejmost). Takze proc ne. Ale chapu, ze kdo se v tom nesvezl, tak nepochopi. Treba pro me rodice je to akorat na jizdu do mesta a na chalupu, 90 v kopci to ve dvouch lidech jede a kdyz vezou neco objemnejsiho,tak taky neni problem. A snad nikdo normalni nekoupi 1,4 na dalnici... Takze bych rekl, ze zalezi na kazdem co chce a nikomu jinemu neprislusi tuto volbu soudit

mon
23. srpna • 14:15

A já si na tu 1.4 Megan klidně počkám a připlatím - ale TCe (130k) ;-), výbava Dynamique, v kombíku a stačí....

Shimi
22. srpna • 10:18

to zdenda: Nemáte pravdu. OII v Classicu nemá v základu klimu, nemá tak základní věc jako je rádio, nemá ani lakovaný zpětný zrcátka a kliky dveří !!!, má pouze obyč. centrál, atd. A tohle NIC prodávat za 350tis. s 1.4 pod kapotou, to už chce hodně odvahy. Ale chápu, že kdo se nepodívá jinam, než ke Škodovce, tak nepochopí ;-) " Takze bych rekl, ze zalezi na kazdem co chce a nikomu jinemu neprislusi tuto volbu soudit " - S tímhle naprosto souhlasím. Je ale potřeba se k tomu postavit čelem a říci si, koupil jsem si sice zbytečně předraženou káru, ale co, já ji chtěl a mám na ni. A pokud to tak není, tak raději mlčím a nesnažím se obhajovat neobhajitelný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pepa
24. srpna • 11:04

Ted napr stoji Octavia 2 Combi 1,6 75kW vč. klimatizace 379.900,-
A to uz neni zase tak spatne

Tomas
21. srpna • 13:18

Ano, velmi osobni zkusenost... jeden Megane Coupe zrovna stoji nepojizdny na zahrade. A kdyz je nahodou pojizdny, tak jede hur nez moje 1.2 60k ...

Shimi
21. srpna • 14:01

to Tomas: Bavíme se o funglovkách, pokud se nepletu. Takže pokud je to Coupe 09 a už teď stojí nepojízdný na zahradě, o čemž dost pochybuju, tak tomu se holt říká pech a v tom případě bych tu zášť vůči francouzům pochopil. Ona to ale funglovka nebude, že? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ford Focus
21. srpna • 21:05

benzín = kolísání otáček na volnoběh, špatné starty studeného / teplého motoru, zdechávání při vyřazení na neutrál, vynechávání válců, problémy na emisích.....Osobní zkušenost s Ford Focuspřeji pěkný den

koffr je M.AGOR
21. srpna • 21:07

legnaw
21. srpna • 9:33

97 sikulu si koupilo Ladu? :-D
http://tinyurl.com/lq33xu

koffr je M.AGOR
21. srpna • 21:07

xXx
21. srpna • 6:06

V té tabulce vám ty součty benzínu a nafty někde nesedí, např u BMW(31+58%), Renault (79+18), Volkswagen (51+45%) atd.. To má byt co jako ?

peter
25. srpna • 20:10

Lexus má třeba pouze jeden jedinej nafťák ... bohužel... IS220D a dle přehledu prodává jen 50 % benzinů... Takže předpokládám, že i hybridy na bázi benzinu nejsou zahrnuty... :)

psikl
21. srpna • 7:46

Ano, nesedí. Máte pravdu. A je to tak správně. Zbylá procenta patří jiným palivům (např. LPG, CNG nebo E85 apod.). Každopádně např. BMW má přes 100 ks prodaných automobilů uvedených v kolonce ostatní paliva, např. Ford prodává vozy spalující E85, Subaru LPG, Volkswagen, MB či Fiat CNG atd...

WinDiesel
21. srpna • 8:00

Nemusí to tak být. Viděl jsem ve statistikách u Range Roveru 20% v dieselu, zbytek bez zařazení. To určitě nebyl LPG (nové vozy), jen prodejci nebo registrační ú)řady nedodali data.

psikl
21. srpna • 8:12

Také možnost .-)

Josef Machek (jojaveja)
21. srpna • 7:29

že by pohon na plyn?

koffr je M.AGOR
21. srpna • 21:07

Rhinox
21. srpna • 8:45

A to jako kdyz je na plyn, tak vyhradne? Zadnej benzin? To bych chtel videt!

psikl
21. srpna • 9:35

Většina osobních automobilů vybavená pohonem CNG / LPG je tzv. dvoupalivová. Přesto například u VW Passat EcoFuel je prioritním palivem CNG a benzín je pouze nouzovým řešením. U tohoto vozu není možnost volby pohonu, vždy je prioritní plyn.

P.
21. srpna • 7:46

U Subaru je to určitě plyn - zmiňováno i v článku.

Doporučujeme

Články odjinud