Naděje pro Saab ještě žije. Zájem mají dvě asijské automobilky

Jak možná víte, dny Saabu jsou po bankrotu současného vlastníka prakticky sečteny. Společnost National Electric Vehicle Sweden AB, která zbytky Saabu spolu s výrobními závody vlastní, však přišla s poslední nadějí na záchranu, dvojicí prozatím oficiálně nejmenovaných asijských automobilek, které údajně jeví o Saab zájem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádějí, že Saab jedná nebo v minulosti jednal s indickou automobilkou Mahindra a činskou Dongfeng. Výměnou za know-how, výrobní technologie a snad i nějaké podíly by měly značky pomoci především s financováním výroby a vývoje.

Retro | Video | Fascinace | Sedany | Saab

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab má nyní poslední šanci, když mu švédský soud zaručil, že jeho nucený správce nezačne rozprodávat majetek společnosti, aby byly uspokojeny požadavky věřitelů. Saab se dostal do finančních problémů, když jeho podíly vlastnící společnost Qingbo Investment Co. nedodržela své sliby a neposkytla Saabu v přepočtu více než tři miliardy korun na provoz.

Současný vlastník Saabu prohlašuje, že je vše na dobré cestě a dohoda s asijskými výrobci by mohla být hotová do února 2015. Saab byl v roce 2010 prodán koncernem General Motors značce Spyker, ovšem ta nedokázala automobilku udržet. Švédskou značku nyní vlastní Japonsko-Čínská investiční společnost.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků