Nad závodním okruhem v Monze se stahují mračna

Legendární závodní okruh v italské Monze je v ohrožení, neboť vláda schválila změnu daňového zákona, který dříve uděloval Monze výjimku. Okruh tak bude muset doplatit daně ve výši asi 20 milionů eur, tedy přes půl miliardy korun.

To přivede závodní okruh, který se dlouhodobě potýká s finančními problémy, na pokraj bankrotu. Navíc hrozí, že přijde i o pořádání závodů Formule 1, což by asi především místní fanoušci nesli velmi nelibě. Monza k F1 neodmyslitelně patří a diváci u televizí by byli ochuzeni o nejrychlejší závod v šampionátu.

Retro | Video | Formule 1

Onboard video Formule 1, které musíte vidět

Současné vozy v Monze dosahují s využitím systému DRS rychlosti přes 360 km/h, tak rychle se nikde jinde nejezdí. Závod v Monze je také nejrychlejší v celém seriálu co do průměrné rychlosti.

Bernie Ecclestone prozatím neprodloužil Monze smlouvu na rok 2017 a dále, prý je místní závod za současných obchodních podmínek nevýhodný. Pokud Monza přijde o F1 a navíc o daňové úlevy, hrozí její konec. Nezaujatý italský daňový poplatník to možná vidí jinak, ale pro fanouška nejen formulí, ale závodů obecně by to byla obrovská ztráta. Okruh také vede dlouhodobě boj s obyvateli v okolí, kteří dávají provozovatele pravidelně k soudu kvůli hluku.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Bonus: Na přiloženém videu se můžete podívat na historicky nejrychlejší kolo zajeté během oficiální měřené části závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari tehdy kvalifikaci na závod v roce 2004 vyhrál a Montoya s Williamsem nedokázal zopakovat svůj ještě rychlejší čas z tréninku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků