Nad závodním okruhem v Monze se stahují mračna

Legendární závodní okruh v italské Monze je v ohrožení, neboť vláda schválila změnu daňového zákona, který dříve uděloval Monze výjimku. Okruh tak bude muset doplatit daně ve výši asi 20 milionů eur, tedy přes půl miliardy korun.

To přivede závodní okruh, který se dlouhodobě potýká s finančními problémy, na pokraj bankrotu. Navíc hrozí, že přijde i o pořádání závodů Formule 1, což by asi především místní fanoušci nesli velmi nelibě. Monza k F1 neodmyslitelně patří a diváci u televizí by byli ochuzeni o nejrychlejší závod v šampionátu.

Retro | Video | Formule 1

Onboard video Formule 1, které musíte vidět

Současné vozy v Monze dosahují s využitím systému DRS rychlosti přes 360 km/h, tak rychle se nikde jinde nejezdí. Závod v Monze je také nejrychlejší v celém seriálu co do průměrné rychlosti.

Bernie Ecclestone prozatím neprodloužil Monze smlouvu na rok 2017 a dále, prý je místní závod za současných obchodních podmínek nevýhodný. Pokud Monza přijde o F1 a navíc o daňové úlevy, hrozí její konec. Nezaujatý italský daňový poplatník to možná vidí jinak, ale pro fanouška nejen formulí, ale závodů obecně by to byla obrovská ztráta. Okruh také vede dlouhodobě boj s obyvateli v okolí, kteří dávají provozovatele pravidelně k soudu kvůli hluku.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Bonus: Na přiloženém videu se můžete podívat na historicky nejrychlejší kolo zajeté během oficiální měřené části závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari tehdy kvalifikaci na závod v roce 2004 vyhrál a Montoya s Williamsem nedokázal zopakovat svůj ještě rychlejší čas z tréninku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků