Nad trojicí VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii se stahují mračna

41 komentářů

Jozef Kostelansky
5. srpna • 16:47

Výrobcovia priemyslového tovaru - napr. aj elektroniky používajú na vyhodnocovanie efektívnosti tzv. produktový mix. Často sa to používa v elektronike. V tomto mixe sú výrobky drahé, priemerne drahé a aj lacné. Tie lacné sa často vyrábajú s minimálnym ziskom či dokonca s miernou stratou - len kvôli tomu, aby výrobca pokryl celý segment trhu.
Podobný prístup by som predpokladal aj u okrajových modelov - ako je napr. Eos. Veľa zisku do koncernovej pokladnice neprinesie (ak vôbec), ale veľmi dobre prospieva imagu značky - a aj celého koncernu VW.
Nerozumiem ešte jednej veci - prečo VW nezačne od Bugatti? U Veyrona prešustrovali už pekných pár miliárd eúr, predávajú ho so stratou a napriek tomu ho nemôžu dopredať. Ale uvažujú o jeho nástupcovi...

autař
5. srpna • 23:53

Stejně byste se mohl ptát také v případě Phaetonu (také dostane další generaci a slušně se prodává jen v Číně), ale to byste u VW těžce narazil. Obě tyto auto totiž vznikla na příkaz nejvyššího pana Piëcha bez ohledu na náklady a ziskovost ;-)

WinDiesel
5. srpna • 21:05

Pěkně vyzpíváno vykaděno.
Honba za emisemi a masovostí přivedla VW do vod kde se absolutně neumí pohybovat.
Byla to velká chyba a pád po vstupu nových Kolíňat na trh se dal očekávat.
Navíc ani na Slovensku se nevyrábí tak lacino jak by bylo zapotřebí.
Kolíňata mají šmrnc, u tria z Bratislavy je vidět naprostý nedostatek tahu na branku co se týče designu - sterilita, šeď, nuda.

Sysel
6. srpna • 21:52

O jakém pádu po vstupu nových Kolíňat mluvíš? Podívej se na čísla prodejů, Up! je válcuje. V této třídě vede Fiat (Panda, 500), následuje VW (Up, Cigo) a ostatní se potácí v prachu cesty.

Miii
5. srpna • 22:38

Uznávám, že trio z Bratislavy má spíše nudný design, ale díky tomu jaké zrůdky se vyklubaly z nového tria z Kolína bych se vůbec nedivil, kdyby většina populace upřednostnila nudu.

puk123
6. srpna • 15:28

Taky si spíše dovedu představit, že se dá ta nuda oživit. Zato pohádka o ošklivém káčátku má své meze.
Možná se 3Up nevyplácí, jak si u VW mysleli, ale nějaký prostor ke snížení cen určitě ještě je.

kalyk
5. srpna • 22:18

vw group je jednoducho nuda nuda nuda a este raz predrazena a v poslednom case cim viac osidenejsia nuda
a pustaju sa do segmentov ktore jednoducho nevedia citigo /up / mii
alebo oebavaju zakaznikov a investuju do marketingu
hlavny priklad Rapid

Svetak
5. srpna • 14:12

Ja si myslim ze jo.

Jirka
5. srpna • 13:52

Jak by se taky mohlo prodávat, když si spotřebitel může koupit Hyundai i20 za 199.900,-Kč.
i20 má větší rozvor, větší kufr, více místa vevnitř, silnější motor, více válců, delší záruku, bohatější výbavu........a to hlavní podstatně nižší cenu. Tzn. trio od koncernu si může koupit buď někdo kdo autům absolutně nerozumí, vůbec se nevyzná na trhu osobních vozů, prostě příjde a koupí, nebo nějaký zapřísáhlý fanda značky, kterému je jedno, že za své peníze dostane méně než může dostat a jediným kritériem je pro něj značka. Racionálně uvažující člověk si toto auto nekoupí. Jsem rád, že je více těch racionálně uvažujících, než těch emocionálně uvažujících.

autař
5. srpna • 23:49

Váš výčet předností i20 je jistě pravdivý, ale měl byste říci taky bé - jízdními vlastnostmi (komfort jízdy, stabilita v zatáčkách, ovladatelnost, radost z jízdy) i20 minitrojlístku od VW nesahá ani po ventilky.... To ale většina potenciálních zákazníků tohoto segmentu buď neví, nebo nepozná, zatímco holých plechů v interiéru a kufru si samozřejmě všimne každý...

Moje Jméno
5. srpna • 20:15

1) Nechci auto velké jako Hyundai i20
2) Nechci rozvor větší jako Hyundai i20
3) Nepotřebuji kufr jako má Hyundai i20
4) Nepotřebuji tolik místa jako je v Hyundai i20
5) Rozhodně nepotřebuji silnější a žravější motor jako je v Hyundai i20
6) Nestojím o válec navíc jako je v Hyundai i20 - k čemu taky ?
7) Nepotřebuji delší záruku jako je u Hyundai i20 - ta totiž není zadarmo, ale zaplatíte ji na předražených garančkách !
8) Jsem racionálně uvažující a na trhu se orientující člověk a vzhledem k tomu, že potřebuji plně pozinkovaný (a nikoliv ošizený) vůz pro velmi malý ročním nájezd km na velmi dlouhou dobu, tak si probůh nekoupím korejský Hyundai i20 !

Miyaki
18. července • 20:21

Potrebujete vubec auto?! Neni pragmatictejsi MHD, pripadne combo MHD+vlak? :-D

Pozorovatel
6. srpna • 8:52

Pokud (podle bodu 6) myslíte, že čím míň válců, tím lépe, koupil byste si třeba Fiat 500 s dvouválcem? ;-)
http://www.autorevue.cz/fiat-500-twinair-dvouvale... ...

Moje Jméno
8. srpna • 11:11

Nekoupil - jednak je drahý a dvouválec patří do motorky a ne do auta. Chci jen podotknout, že 60% lidí vůbec neví, kolik má jejich vůz pístů v motoru :-D

kolemjdoucí
17. listopadu • 5:04

co jsou ty písty :-D

Tombas
5. srpna • 20:50

Tak to si jednoznačně koupím nové Twingo a rozhodně ne VW holoplech.

Vasut
5. srpna • 17:46

Trio od koncernu (nebo neco z kolina) si koupi nekdo kdo nechce srot ala Hyundai nebo Kia

WinNatural
5. srpna • 17:59

To jsi si popletl - šrot produkuje vw, viz. jeho "proslavené" tsi :-D

Anonymizovaný
5. srpna • 12:27

osobne o podobnem aute uvazuji ale ceny jsou uplne mimo misu a tak spis vaham nad starsim startem. zadni sedadla jsou stejne uplne zbytecna a kolme parkovani nikdo jiny nez smart neumikdyby citigo zkratili a zlevnili tak jim lidi utrhnou ruce. jako druhe auto jen do mesta dokonale.

Anonymizovaný
5. srpna • 12:28

nad starsim smartem :-) uz se na nej chystam

Mioo
5. srpna • 20:01

Smart je auto pro sebevrahy a navíc to při jízdě vydává zvuky jako kdyby to byl ten nejlevnější šmejd co se má každou chvíli rozpadnout. A ta cena...

legnaw
5. srpna • 12:41

to radsi neco z kolina..nebo twingo

Antiautomat
5. srpna • 11:41

Sitigou je na jazdenie velmi prijemne auticko, odporucam skusit - pre dvoch, pripadne mladu rodinku uplne postacujuce, prekvapivo pohodlne sa s tym da dokonca cestovat aj na dlhsie vylety.Problemy su tu len dva:
a/ az prilisne setrenie /chyba tam trochu toho plastu, ktory by naozaj tu vyrobnu cenu nijak extremne nenavysil a vysledny dojem by bol ovela hodnotnejsi, staci ked sa pozriete do zadnych podbehov/
b/ cena, ktora je nasadena prilis vysoko /holoauto/

5. srpna • 18:05

Pro mladou rodinu.... Ty jseš snad hobbit nebo co?

EJdzej
5. srpna • 21:16

mlada rodinka moze byt v zlozeni: muz, manzelka a nejake 6 rocne dieta .... nestaci na to citigo? bohate podla mna postaciv minulosti sme vsetci jazdili embeckami alebo ladami aj 4 dospeli a nebol s tym problem pritom citigo je z hladiska vnutorneho priestoru vacsie auto ako nejaka stara lada

Sutrak
31. října • 12:29

Musim souhlasit! Obcas si to pujcuji od maminy, kdyz me auto je v servisu a jezdim s tim pohodlne na kratsi vylety s manzelkou a miminem. A to umime slozit do kufru podvozek kocaru a korbicku pak na predni sedacku. Na odpoledni vylet naprosto dostatecne. A kdyz bychom nemuseli nakladat kocar, auto dostacujici pro triclennou rodinu s ditetem starym do 10ti let.Proc jezdit velkym kramem?

Miyaki
18. července • 20:18

Proc jezdit nejakym ingotem? Protoze az vas nanda na B sloupek jine auto, tak jeste "vylezete dverma", ale v takovem sice hezkem a malem, ale stale sebevrazdnem voziku vas ani nebudou vystrihavat... nebude co zachranovat. ;-)

radon
5. srpna • 22:44

To vis, Cesi uz pry dohaneji Americany (tloustkou, ne platem), proto ty kecy ...

Svetak
5. srpna • 16:11

Pro mladou rodinku postacuje jo B-]B-]? Ty a pes?

Antiautomat
6. srpna • 9:29

Hm, mam za to ze si v tom nikdy nesedel. :-) Problem je aj v tom, ze tato spolocnost je uz cele stvrt storocie masirovana medialnymi sr.ckami, musim mat vacsie, drahsie, musim tam mat viac tlacitok, musi to vyzerat agresivne, musim kazdemu ukazat ze na to mam. Ono to musi byt dobre, pretoze tak kazali aj v reklamnom katalogu, kukajte, som zarucenie ´in´, viem dostatocne ukazat, ze na svoju marnotratnost a nenazranost mam. Ale stale existuju /a je ich coraz viac/ skupiny, ktore rozmyslaju prakticky. Bud sa im nevidi vhodne vyhadzovat statisice za predrazeny tovar, ktory navyse rychle straca na hodnote /rozujem hypermodrena hyper eko bakelitova plug and play tzv. premiova kara/, pretoze akosi instinktivne citia, ze su takymto ´kupom´ nehorazne oholeni. Alebo jednoducho na to nemaju /a tych bude coraz viac s tym, ako bude globalny kapitalizmus viac a viac okradat ludi/. Sem chcel koncern zamierit, lenze ich genialny marketing sa akosi ´sekol´ v tych dvoch bodoch, ktore som uviedol.

EJdzej
5. srpna • 21:17

zjavne si mimo

mirek
5. srpna • 11:26

Jsou to, podle mne, výborná auta prostorem a jízdou, cenu nebudu komentovat. Co je však jednoznačně špatně - nesmírně sterilní design exteriéru. Ještě tak VW Up! má aspoň trochu náznak o nějaký design, ale Citigo a Mii jsou zepředu i zezadu hrozná auta, vypadají, jako by měl designér v ruce jen trojúhelník a kružítko, absolutně bez nápadu. Pravda bude určitě někde jinde - na prvním místě byly zřejmě výrobní náklady, které diktovaly cenu forem a dílů. Další trapas pak byla výbava Citigo - přední sedadla trojdvéřového bez paměti polohy předních sedadel při nástupu dozadu a pár dalších chybějících věcí proti VW Up. Momentálně pracuji v Anglii a tady na silnicích u mikro aut dominují trojčata z Kolína a hodně i Toyota iQ. Up!, Citigo a Mii jsou málo vidět.

mirek
7. srpna • 22:51

Nevím, jestli to má ještě smysl psát, ale dneska jsem potkal tady v Anglii Renault Zoe... Fantasticky atraktivní design auta velikosti trojčat od VW Group, až jsem se za ním v rámci možností v provozu, jelo v protisměru, otočil a přečetl si nápis Zoe na zádi a prohlédl si to auto i zezadu... Nádhera. Sami se všichni můžete podívat, nejdete to během vteřiny. Jediná obrovská vada toho auta pro nás v ČR je, že je to plně elektrické auto, tedy velmi drahé. Ale krásné je, to se musí nechat.
Podle mého názoru se bude muset celý koncern VW pustit do nového designu, který by dodržel charakteristiky značek, ale byl podstatně výraznější a atraktivnější. Konkurence začíná nabírat v designu nový dech a je stále lepší.

Radim
5. srpna • 10:39

kdyby to stejné udělal např. Renault (nemožnost ovládání okna spolujezdce od řidiče, dekl kufru zůstávající ve zvedlé poloze, absence tapecírungu v kufru, nenastavitelné opěrky hlavy a sedadla bez bočního vedení, nemožnost stahovat zadní okna a to i u 5 dveřové verze) to bylo keců..ale když je to made in VW tak je to objektivně dobré auto které neumí zákazníci ocenit:-D..

5. srpna • 18:03

Však ty kluky co to píšou taky platí VW.....

Anonymizovaný
5. srpna • 10:27

auta jsou dobrá ale zabili je cenou a navíc považuji za hlavní dostatek že nedělají zkrácenou 2 místnou verzi! Pak by mohli konkurovat nejlepšímu SmartuCeny cca 150.000 za 4 místnou a 100.000 za 2 místnou a beru hned

Fantomas
5. srpna • 17:20

Jen malé upozornění - složené číslovky se píšou vždy dohromady! Tedy 4místnou a 2místnou.
Rozdělováním slov vznikají nesmysly, žádné slovo místnou přece neexistuje.
A to samé je například 10letý. Lidi ale pořád tvrdošíjně píšou 10 letý a nikomu ani trochu nevadí, že letý není žádné slovo.

Fantomas
5. srpna • 17:23

A stejný příklad je o příspěvek níž - 5dveřové. Když se to napíše zvlášť, je to nesmysl. Nebo je snad něco dveřové? No není, takové slovo neexistuje.

kolemjdoucí
17. listopadu • 4:58

a copák to tvoje vyjadření ma asi společnyho se škodovkou ha takže zbytečnej koment
asi jako ten muj že ale nedalo mě to

wolff
5. srpna • 9:30

Aby bylo jasno. :-D se poslední větě...
Prostě to neumí. Tečka.

Fero
5. srpna • 9:28

VW je skor nenasytny, v tejto kategorii malych aut je novacik, a hned chce predavat neviem kolko. Myslim, ze ma krasne predaje, neviem odkial tieto spravy pochadzaju, mozno maju nejaky zaklad na pravde. Schirocco na to ze je to kupe, ma tiez super predaje po tolkych rokoch. Ako keby spravili uplne novy model, ale vraj bude ak bude az po 3 rokoch dalsich. Ale asi skor bude teda nejake cross kupe vo vsetkych kategoriach. Potrebuju znicit Nissan, tomu sa dari v tychto kategoriach. Juke prekvapil vyrazne, ale na take daco nema uz nikto odvahu, este ma prist Honda Vezel, ktorej sa tiez velmi dari v JP. Ale VW istotne ostane v konzervativnejsom duchu.

Doporučujeme

Články odjinud