Nad Dacií Logan už nikdo nos neohrnuje. Nová stojí méně než 160 tisíc korun

Dacia definitivně přebírá pozici velké levné značky. Mateřský Renault totiž neplánuje další rozvoj levné Thalie. Nový Logan, který přichází na český trh několik měsíců po modernizované Dacii Sandero, si tak brousí zuby na všechny, kteří chtějí nové auto za malý peníz…

Když se v roce 2004 rozjela výroba prvních Loganů pod taktovkou Renaultu, vstoupil Logan na trh jako vůz s cenou pod 5000 euro.

Konkurence zpočátku ohrnovala nos, ale více než 2 miliony prodaných Loganů ve 36 zemích světa do dnešní doby ji přesvědčilo, aby se na tento segment také zaměřila.

Po výrazné modernizaci Renault očekává od své mladší koncernové značky v případě Loganu minimálně stejný úspěch, jako předcházející provedení. V České republice se od roku 2004 dostalo k zákazníkům 24 807 rumunských vozů, Dacia Logan tvořila čtvrtinu prodaných aut značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Logan v modernizované verzi doplňuje o pár měsíců starší Sandero.

Jak řekl při představení vozu Eric Basset, ředitel českého zastoupení Renaultu, zájemce by v autosalonu Dacia neměl volit podle ceny, ale podle svých potřeb.

Startovací cena je u obou typů v základu shodná – 159 900 Kč. Vozy také mají společnou podvozkovou platformu a přední polovina obou aut je identická. Sandero je vzadu hatchback, Logan sedan. Designově se Logan sladil s karosářskými podobami jak Dacie Sandero, tak Duster a svým způsobem i Lodgy.

Nejen větší zavazadelník

Čím se tedy Logan proti Sanderu liší a čím si zřejmě získá zákazníka?

Logan nabízí o 190 litrů větší zavazadlový prostor – 510 litrů. Cestující na zadních sedadlech získali díky většímu rozvoru (o 4,4 cm více než Sandero) navíc 3,3 cm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Více místa vzadu u i v zavazadlovém prostoru...

Vše ostatní je už stejné, jako u Sandera. Shodná je palubní deska, která u obou vozů převzala některé prvky i z Lodgy. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 1/3 a 2/3, po jejich sklopení dostanete prostor o 1257 litrech (Sandero 1200).

Dacia Logan se začne prodávat od března ve třech variantách – Accses, Ambiance a Arctica. Nejlevnější verze Accsess s motorem 1.2 16V 53 kW/75 koní bude za zmiňovaných 159 900 Kč. Ve stupni výbavy Ambiance je navíc stejný motor v provedení i na LPG (1.2 16V 53kW/72 k za 194 900 Kč). Stupeň Artica nabídne tři varianty benzinových agregátů (1.2 16V 55kW/75 k, 1.2 16V 53kW/72 k k LPG, 0.9TCe 66kW/90 k a 1,5 dCi 55 kW/75 k).

V některých provedeních je k dispozici režim eco, kdy se po aktivaci sníží točivý moment, nebo výkon klimatizace, což by mělo přispět ke snížení emisí a spotřeby paliva. Nejdražší verze bez příplatkových výbav (dieselový motor) byly stanovena na 259 900 Kč.

Výrobce slibuje u tříválcového benzinového motoru 0,9 TCe průměrnou potřebu 5 litrů/100 km, dieselový agregát 1.5 l by si měl v průměru vzít 3,8 l nafty.

Předpokládá se, že většina v Česku prodaných vozů bude stejně jako v uplynulých osmi letech vybavena benzinovým motorem.

Nejvyšší rychlost nabídne Logan s nejmenším motorem 0.9 TCe (175 km/h), dieselový 1.5 dCi zvládne až 173 km/h). Všechny motory jsou nabízeny standardně s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ve všech provedeních jsou v základní výbavě 4 airbagy, ABS s brzdovým asistentem, stabilizační systém ESC, protiskluzový ASR a systém kontroly nedotáčivosti CSV. V základní nabídce jsou dvě barvy – bílá a modrá, za příplatek pět metalických.

Klepněte pro větší obrázek

Pro stupeň Arctica je k dispozici multimediální systém Media Nav (poprvé u Lodgy) s navigací (obsahuje mapy České republiky, Slovenska, Maďarska, Polska, Litvy, Lotyšska, Estonska, Islandu), konektory k dalším zařízením a Bluetooth. Systém stojí 5800 Kč, za mapový systém celé Evropy zaplatíte navíc 2990 Kč.

Za málo peněz hodně muziky? 

Dacia sází v boji s konkurencí nejen na nízkou pořizovací cenu, ale také na nízké provozní náklady. Zaručuje, že prvních pět let pravidelného servisu nepřekročí první rok 2280 Kč, pátý rok 3470 Kč (u motoru 0.9 TCe).

Dacia předpokládá, že od března, kdy zahájí prodej, by se do konce roku 2013 mohl v Česku prodat 1000 vozů. V lednu 2013 se díky zájmu o model Sandero (o 350 víc než v lednu 2012) dostala Dacia mezi Top 10 nejprodávanějších značek. Nová Dacia Logan by měla tuto pozici ještě vylepšit.
 

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 130 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 67 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků