Nad automobilkou Aston Martin se stahují mračna. Už pět let nevydělává

Legendární britská automobilka Aston Martin se potácí nad propastí. V roce 2015 zaznamenala ztrátu před zdaněním ve výši 127,9 milionu liber (podle aktuálního kurzu 4,16 miliardy korun), je ztrátová již pátý rok v řadě. Aston Martin od roku 2010 nevydělal ani penny. V roce 2014 ztráta činila 71,8 milionu liber.

Aston Martin silně investoval do nových modelů a rozšiřování svých aktivit, ovšem to nepřineslo kýžený efekt. Proti předpokladům totiž automobilka v roce 2015 našla zákazníky pouze pro 3615 aut, tedy o 46 méně než v roce 2014.

Tajné | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Aston Martin

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Pro letošní rok Aston Martin očekává zhruba ty samé prodeje okolo 3600 aut, ale zároveň věří ve zhruba dvacetiprocentní nárůst příjmů díky prodeji nového modelu Aston Martin DB11.

Investoři ale ještě pověstnou flintu do žita neházejí. Automobilka totiž dokončuje přípravy nové továrny ve Walesu, kde se má vyrábět první crossover Aston Martin DBX. Zhruba do dvou let by měl zamířit na trh a od něj si výrobce slibuje hodně. Je to ale taková sázka na jedinou kartu, takže první SUV Astonu Martin musí uspět.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků