S Mercedesem třídy R máte 16% pravděpodobnost, že si na výmolech zničíte podvozek.
Kapitoly článku:
Zajímalo vás, jak moc které auto trpí na rozbité silnici? Britský pojišťovací specialista Warranty Direct zveřejnil statistiku, která ukazuje, jak jsou která auta citlivá na výmoly podle hlášených pojistných událostí a výskytu poruch. Statistika se týká ojetých aut ve stáří od tří do osmi let.
Žebříček aut, u kterých je největší pravděpodobnost poškození podvozku na výmolech, vede Mercedes-Benz třídy R. Za ním je Saab 9-3 a Hyundai Santa Fe. V TOP 10 je pět SUV
Přehled je z principu pouze orientační, protože zohledňuje pouze akutní závady podvozku, ale nikoliv třeba dlouhodobé poškození od otřesů a vibrací, které se může projevit poruchami i na jiných částech vozu. Přesto má nepochybnou vypovídací hodnotu.
V desítce nejchoulostivějších aut se usadilo hned pět aut kategorie SUV a čtyři vozy Mercedes-Benz. Mercedes třídy R je podle Warranty Direct na díry v silnici nejcitlivější s téměř 16% šancí na poškození podvozku nebo zavěšení. Za ním je Saab 9-3 a třetí je Hyundai Santa Fe. Trochu překvapivý je výskyt Land Roveru Discovery a Range Roveru v desítce nejchoulostivějších aut.
Naopak žebříček nejodolnějších vozů vede Ford S-Max a Nissan Qashqai s nulovým výskytem poruch způsobených výmoly na silnici, což potvrzuje i zkušenosti z bazarů. Tyto modely mají mimořádně odolné podvozky. Překvapivé je umístění BMW X5 (2007 - 2013) v obou žebříčcích. Warranty Direct totiž používá odlišná kritéria. První žebříček vychází z počtu aut, najetých kilometrů a skutečného výskytu poruch. Druhý vychází pouze z počtu hlášených událostí.
Warranty Direct také uvádí, že výmoly způsobují každý rok až jednu desetinu pojistných událostí a mechanických poruch na britských silnicích. Britské motoristy pak stojí opravy až 730 milionů liber ročně (24,6 miliard korun).