Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Kdo z řidičů absolvoval od čtvrtka 28. března 2013 kontrolu ve stanicích technické kontroly, může patřit k těm, kteří si na své SPZ možná už odvezou zcela novou nálepku prokazující platnost technické kontroly a měření emisí.

Až do vyčerpání skladových zásob se však budou vydávat nálepky také od původního dodavatele, jejichž platnost zůstává beze změn, tedy do data vyznačeného na nálepce.

K distribuci nových nálepek dojde prostřednictvím stanic technické kontroly, stanic měření emisí a pracovišť odborů dopravně správních agend na obcích.

Unikátní číslování

Novinkou je unikátní číslování jednotlivých archů, které má zabránit jejich zneužití.
Základní design i forma užití nálepek TK a ME se nemění. Novinkou je unikátní identifikátor, který slouží k jejich podrobnému sledování v oběhu.

Jedná se o jedno ze systémových opatření ministerstva dopravy proti neoprávněnému užití a pohybu kontrolních nálepek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hologram nový a starý.

Odolnější proti poškození

Nové nálepky byly testovány ve zkušebně a jsou odolnější proti poškození, přesto je ale nezbytné dbát několika zásad.

Nálepky nesmí být ošetřovány agresivní chemikálií narušující jejich integritu (například organickým rozpouštědlem či koncentrovaným odmašťovadlem), vystaveny mechanickému poškození (například suchému čištění od nánosů zaschlého bláta nebo posypových materiálů) ani dlouhodobému působení vysokotlakého paprsku vody.

V případě porušení integrity nebo nečitelnosti kontrolní nálepky její výměnu zajišťuje vlastník či provozovatel motorového vozidla.

Kde a proč

Kontrolní nálepky jsou vymezeny vyhláškou č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, a oprávněné osoby (technik STK, mechanik ME) je umisťují na zadní tabulku registrační značky motorového a přípojného vozidla. 


 

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků