Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Kdo z řidičů absolvoval od čtvrtka 28. března 2013 kontrolu ve stanicích technické kontroly, může patřit k těm, kteří si na své SPZ možná už odvezou zcela novou nálepku prokazující platnost technické kontroly a měření emisí.

Až do vyčerpání skladových zásob se však budou vydávat nálepky také od původního dodavatele, jejichž platnost zůstává beze změn, tedy do data vyznačeného na nálepce.

K distribuci nových nálepek dojde prostřednictvím stanic technické kontroly, stanic měření emisí a pracovišť odborů dopravně správních agend na obcích.

Unikátní číslování

Novinkou je unikátní číslování jednotlivých archů, které má zabránit jejich zneužití.
Základní design i forma užití nálepek TK a ME se nemění. Novinkou je unikátní identifikátor, který slouží k jejich podrobnému sledování v oběhu.

Jedná se o jedno ze systémových opatření ministerstva dopravy proti neoprávněnému užití a pohybu kontrolních nálepek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hologram nový a starý.

Odolnější proti poškození

Nové nálepky byly testovány ve zkušebně a jsou odolnější proti poškození, přesto je ale nezbytné dbát několika zásad.

Nálepky nesmí být ošetřovány agresivní chemikálií narušující jejich integritu (například organickým rozpouštědlem či koncentrovaným odmašťovadlem), vystaveny mechanickému poškození (například suchému čištění od nánosů zaschlého bláta nebo posypových materiálů) ani dlouhodobému působení vysokotlakého paprsku vody.

V případě porušení integrity nebo nečitelnosti kontrolní nálepky její výměnu zajišťuje vlastník či provozovatel motorového vozidla.

Kde a proč

Kontrolní nálepky jsou vymezeny vyhláškou č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, a oprávněné osoby (technik STK, mechanik ME) je umisťují na zadní tabulku registrační značky motorového a přípojného vozidla. 


 

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 120 290 km
Cena: 80 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků