Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

Odborníci doporučují chovat se k novému autu během prvních 1500 - 2000 kilometrů po zakoupení jinak než při pozdějším běžném provozování. Hlavně vadí jízdy se studeným motorem a monotónní provoz.

Když dnes zákazník přijde do autosalonu jakékoli automobilky v Evropě, snadno získá dojem, že  nové vozy není třeba zajíždět. V návodech a příručkách často nic takového nestojí, a tak ani prodejci se většinou s takovými radami neobtěžují, právě naopak. Tvrdí, že takové zacházení s autem je zbytečný, a třeba nádavkem přidají nějakou tu nostalgickou vzpomínku na staré škodovky s nápisem „V záběhu“ na zadním okně.

Zcela jiná je ale situace ve Spojených státech. V této zemi patří k dobrému zvyku zákazníky informovat o všech možných rizicích. Například je třeba v návodu na obsluhu mikrovlnné trouby napsáno, že do ní nepatří živá zvířata. Proto se rovněž výrobci aut obávají spotřebiteli oznámit, že zajíždět auto není potřeba. Skutečnost, že to je naopak vhodné, dokládá počínání Hondy, respektive její americké odnože Acura. Ta dokonce u nového supersportu NSX zajíždí motory sama, ještě před jejich montáží do vozu. Majitel se tak bez výčitek může pustit rovnou do okruhového řádění.

Čeho se tedy prvních přibližně 2 000 kilometrů po převzetí nového vozu vyvarovat?

1. Nejezděte na plný plyn

Než budete moci vyzkoušet, co skutečně v novém motoru vězí, počkejte alespoň 1 500 či 2 000 kilometrů. Nejdůležitějším místem během zajíždění motoru je styková plocha válce s pístními kroužky. U nového motoru se navzájem obrušují, což se při plné zátěži neděje zcela ideálně. Kvůli vyšší tepelné zátěži, která plyne z plného využívání výkonu, se může píst zbytečně roztáhnout, a tak po zajetí motor bude spotřebovávat více oleje. Navíc nebude mít takový výkon.

Život řidiče | Škoda | Mercedes-Benz | Názory

Nejdeme pro rohlíky, kupujeme nové auto (reportáž)  

Nissan Juke 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 60 882 km
Cena: 238 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2009
Stav: 154 154 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Micra 1.198
Rok výroby: 2011
Stav: 57 629 km
Cena: 114 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků