Na světě je další ruská mašina. Prohlédněte si Aton Impulse Viking

V Rusku ví, jak postavit pořádnou mašinu, kterou v terénu jen tak něco nezastaví. Důkazem budiž například Avtoros Shaman 8x8 All-Terrain Vehicle, který jsme vám ukázali koncem září. Dnes můžeme nabídnout další auto podobného ražení. Tentokrát se jmenuje Viking.

Zajímavosti | Video | Off-roady | Ostatní značky

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Celé označení je Viking 29031 a nabízí jej společnost Aton Impulse coby svou vlajkovou loď. Viking 29031 měří na délku 5250 mm, široký je 2550 mm a vysoký 2700 m. Rozvor náprav má hodnotu 2980 mm a světlá výška je nastavitelná v rozmezí od třiceti do šedesáti centimetrů.

Aton Impulse nabízí dvě verze. Jedna má pod kapotou naftový motor o objemu 2,24 cm3 a disponuje výkonem 81 kW (110 koní), výkonnější varianta dostala dvoulitrový čtyřválec Ford a nabídne až 120 kW (163 koní), respektive 340 Nm. V obou případech spolupracuje motor s manuální šestistupňovou převodovkou opět z dílny Ford.

Tuning | Zajímavosti

Dartz Prombron Red Diamond: ach, Rusko...

Vzhledem k zaměření auta asi nepřekvapí, že nejvyšší rychlost je pouze 80 km/h. Viking ovšem dokáže také plavat. Ve vodě vyvine až 12 km/h. Auto se nabízí v mnoha verzích včetně provedení pick-up. Dokupovat můžete třeba uzávěrku předního nápravového diferenciálu, palivové nádrže o objemu 2x 100 litrů nebo klimatizaci a další.   

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků