Na solných pláních v Bonneville se po dvouleté pauze opět pojede závod

Legendární „týden rychlosti“ se na solných pláních v Bonneville v letech 2014 a 2015 nejel. Organizátoři museli závody zrušit kvůli nedostatečné tloušťce pevného povrchu. Za poslední dva roky totiž v Bonneville spadlo více srážek než za posledních několik desetiletí.

V roce 2015 tak bylo k dispozici jen maximálně 4,5 km dobrého podkladu a na tom se závodit nedá. Letos je však sucho a organizátorům z asociace SCTA se podařilo připravit tři plnohodnotné dráhy o délkách 5, 8 a 13 km. Na té nejdelší bychom se mohli dočkat nových rekordů.

Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Podle organizátorů jsou všechny tři dráhy stabilní, bezpečné a může se na nich závodit. Po dvouleté odmlce se tak na solných pláních v Bonneville bude v srpnu konat plnohodnotný „týden rychlosti“ jako v minulosti. Dobře to vypadá i s dalšími plánovanými tradičními závody.

Nejrychlejším mužem historie solných plání v Bonneville je stále Gary Gabelich, který tu v roce 1970 s raketovým vozem Blue Flame uháněl rychlostí 1001,67 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků