Na Silk Way uspěly speciály Liaz. Do cíle dojel jediný terénní vůz

Kromě vítězné tatry Aleše Lopraise bojovalo minulý týden na trati třetího ročníku Silk Way Rally dalších pět českých kamionů. Dá se říci, že víceméně úspěšně, protože čtyři z nich dojely z Moskvy až do Soči. To samé se už ale nedá tvrdit o českých zástupcích v kategorii terénních vozů, kde z pěti zástupců doputovávala na pobřeží Černého moře jediný.

Naděje vzbuzovala nová Tatra Czech Dakar Teamu s motorem Caterpillar, kterou řídil Marek Spáčil. Ze začátku si nevedla špatně, ale ve čtvrté etapě pilot v nepřehledném terénu chyboval, když najel za prášícím kamionem do rigolu a poničil nápravu a kabinu takovým způsobem, že už dál nemohl pokračovat.

Klepněte pro větší obrázek
Záběr ze soubojů na trati Silk Way Rallye

Velká spokojenost naopak panuje ve stáji KM Racing. Oba nové speciály Liaz se podle týmového bosse a konstruktéra Martina Macíka osvědčily, stejně jako nově sestavené posádky. Vůz vedený Jaroslavem Valtrem dojel třináctý a druhý kamion, který řídil polský host stáje Józef Cabala, sedmnáctý.

„Auta jsme dokončili těsně před odjezdem do Ruska. Šlo hlavně o to, aby piloti otestovali vozy i sami sebe, a to se povedlo. V této souvislosti jsou jejich výsledky velice dobré. Jsem také spokojený s tím, že kromě drobných oprav jsme v Rusku nic velkého nemuseli řešit a že se osvědčily motory Deutz,“ řekl AutoRevue.cz Macík, který s oběma stroji počítá pro lednovou dakarskou rallye.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové kamiony Liaz           Foto KM Racing

Do cíle dorazila v pohodě i druhá posádka Loprais Teamu vedená Tomášem Vrátným. Nakonec skončila při premiérové účasti na devatenáctém místě a poznala, jak tvrdá je realita maratonských soutěží v kategorii kamionů. Vydržela však až do finiše, a tím splnila hlavní cíl. To samé platí i o tatře Vinland Dakar Teamu, kterou dovedl Václav Svoboda do dějiště příští zimní olympiády na 22. místě.

V kategorii automobilů se po delší době poprvé na velké soutěži objevil Miroslav Zapletal. Jezdec, který dokázal v Rallye Dakar v roce 2009 získat výborné sedmé místo, v Rusku testoval svůj hummer, ale kvůli poruše motoru brzy odstoupil. S vozem stejné značky dojel do cíle Josef Pelc na 23. místě. Soutěž naopak nedokončili Peter Mikula (Toyota), Michael Honda (Isuzu) a Tomáš Kašpárek (Mitsubishi).

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků