Na Silk Way Rally se objeví tři české kamionové novinky

Elita vytrvalostních soutěží se od soboty představí v Rusku na třetím ročníku Silk Way Rally (10. - 16. července). Pro české fanoušky bude tradičně nejzajímavější kategorie kamionů, do níž vyráží tuzemské stáje s horkými novinkami. Ve všech třech případech se podařilo nové vozy postavit během necelého půl roku po návratu z Rallye Dakar.

Sedlčanská stáj KM Racing udržuje roky povědomí o již neexitující značce Liaz. Na trať mezi Moskvou a Soči postaví hned dvě zbrusu nové liazky. „Jedná se o hodně předělaná auta, i když vycházejí z koncepce náklaďáku, který jel v lednu Dakar v Jižní Americe. Proti předchozím modelům se prodloužil se rozvor a kamiony mají vylepšené pérování. Nádrže jsou umístěné nahoře na korbě, chladiče vzduchu jsou za kabinou, čímž se těžiště posunulo dozadu a vyrovnaly se tak tlaky na nápravy,“ řekl AutoRevue.cz o svých „dvojčatech“ týmový boss a konstruktér v jedné osobě Martin Macík s tím, že vozy budou pilovat Jaroslav Valtr a Polák Józef Cabala.

3v.jpg
Dva nové vozy Liaz z dílen KM Racingu

Největší ambice ze čtyř kamionů Tatra má tradičně Aleš Loprais s nově pojatým soutěžním modelem. „Jedná se o zajímavý vůz s protáhlým „čumákem“ vycházející z Tatry Jamal. Údajně má být velice dobrý, ale musíme si počkat na výsledky,“ uvedl nejzkušenější český „dakarista“ Josef Kalina o nejnovější zbrani InstaForex Loprais Teamu.

„Nové auto je ve všech ohledech jednoznačným posunem dopředu. Vzhledem k poloze kabiny se tatra lépe ovládá a při řízení se chová klidněji. Snadno se s ní dá udržovat vysoká rychlost, navíc jsme znovu zlepšili tlumení a pérování,“ sdělil Loprais.

468_2011_silk_____DSC_6282a.jpg
Loprasova tatra s protáhlým „čumákem“

V bruntálských dílnách Martina Kolomého vznikl zase kamion Tatra pro Czech Dakar Team. V rámci rozjeté spolupráce vyladila pro Moravany stáj Buggyra lehčí motor Caterpillar, jehož třináctilitrový potenciál bude chtít využít pilot Marek Spáčil. Závodní speciál s desetistupňovou převodovkou je schopný dosáhnout maximální rychlosti 175 km/h, přičemž na soutěžích se omezuje na 150 km/h.

„Tento vůz má díky svému motoru odlehčený předek o sedm set kilo. Jestli je kamion dobře postavený, může jezdit vepředu. Osobně jsem na něj hodně zvědavý,“ pokračoval navigátor Kalina. „Motor v autě dobře sedí. Udělali jsme dost změn, které by měly přispět k lepším výsledkům než na Dakaru,“ dodal Spáčil.

P6281820.jpg
Spáčilova tatra s motorem Caterpillar

Češi se na Silk Way Rally, které se mezi jezdci přezdívá „poloviční Dakar“, utkají hlavně s favorizovanými domácími posádkami týmu Kamaz-Mastěr, jenž ale pojede poprvé bez své dlouholeté jedničky Vladimira Čagina. Pilota přezdívaného pro jeho úspěchy „Car“ se však budou snažit rychle nahradit mladší ambiciózní řidiči. Konkurence na Silk Way je téměř totožná s Dakarem, neboť do Ruska přijely i silné holandské týmy. O to víc bude pozice českých posádek s novou technikou náročnější, i když týmům zřejmě víc než o aktuální výsledek půjde o testování v ostrých závodních podmínkách před vrcholem sezony, kterým je tradičně Rallye Dakar.

Doporučujeme

Články odjinud