Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na Pražském okruhu se bude omezovat rychlost. Ve své tiskové zprávě to oznámilo ministerstvo dopravy, které přichystalo takzvaná kompenzační opatření kvůli negativním vlivům na životní prostředí. V praxi to znamená omezení rychlosti v úseku mezi D1 a Jesenicí kvůli hluku.

Život řidiče

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

K překračování limitů hluku má docházet především u Dobřejovic, kde se už připravuje výstavba protihlukových opatření. Jak píše ministr dopravy ve své zprávě, už teď na tomto úseku byla snížena maximální povolená rychlost na 100 km/h, brzy se přidá další opatření, podle kterého budou moci kamiony jezdit maximálně 70 km/h. Všechna opatření vedoucí ke snížení hluku mají být hotová na Pražském okruhu do konce června příštího roku.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Stavbu má proplatit Evropská unie, jenže protože mezi procesem EIA (vyhodnocení vlivu stavby na životní prostředí) a samotnou realizací došlo k jistým změnám, je vliv na životní prostředí jiný, než měl být a tudíž by mohly nastat s proplacením peněz od EU problémy. Proto teď přichází ona kompenzační opatření.

„Řidiče prosím o trpělivost a dodržování maximální povolené rychlosti. Věřím, že snížení rychlosti okamžitě přispěje k dodržení hlukových limitů a s profinancováním této stavby nebude problém,“ píše ministr Ťok. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků