Na povinném ručení ušetří majitelé nejslabších a nejsilnějších aut

Máte auto s objemem motoru do jednoho litru? Pak byste měli letos výrazně ušetřit na povinném ručení – zaplatíte o 12 procent méně než v loňském roce. Důvod k radosti mají rovněž majitelé aut s objemem motoru přes 2,5 l, kteří uspoří šest procent. Při průměrné výši povinného ručení v tété kategorii (4597 Kč) se už nejedná o symbolickou částku.

Pokud ale vlastníte vůz, jehož motor má objem 1851 až 2500 cm3, zaplatíte letos za pojištění o 10,6 procenta víc než v roce 2013. Tvrdí to alespoň firma ePojisteni.cz, která sama sebe označuje na největšího českého online pojistitele. 

Takzvané zákonné pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla se v roce 2014 prodraží obyvatelům Prahy a mladším řidičům. „Mladí a nezkušení řidiči havarují častěji, stejně tak je v Praze větší pravděpodobnost nehody než na vesnici,“ zdůvodňuje to David Holý z ePojisteni.cz. Jako zajímavost uvádí, že v zahraničí se pojišťovny řídí i barvou auta. Bílá mají údajně mnohdy nižší pojistné než žlutá nebo červená.

Další zajímavosti o meziročním vývoji cen povinného ručení v ČR se dozvíte z připojené tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků