Na oživení Defendera zapomeňte, automobilka si to nepřeje

Asi každému automobilovému fandovi udělala radost zpráva o tom, že by se legendární Defender mohl vrátit na scénu. Zachránit ho měl miliardář Jim Ratcliffe, který prý už kontaktoval automobilku s žádostí o odprodej výrobní linky a práv na výrobu modelu. Teď ale z Británie přichází studená sprcha.

Retro | Technika | Off-roady | Užitková auta | Land Rover

Land Rover Series I-IV/Defender (1948-2016): Nesmrtelný

Automobilka na ohromné množství pozitivních zpráv napříč všemi médii musela nějak reagovat. V oficiálním prohlášení stojí, že „Není absolutně žádná šance, že by automobilka někomu dovolila vyrábět Defender.“ Nejspíš je to tedy skutečně jeho definitivní konec.

Sám Land Rover totiž rozhodně nemá v plánu znovu rozjet výrobu. Její ukončení v minulosti vysvětloval tím, že Defender již není schopný plnit emisní normy. Zároveň se jeho letitá konstrukce odráží také v bezpečnostních testech EuroNCAP, které čím dál více vyžadují celou řadu elektronických systémů. Jejich implementace by byla pokud ne nereálná, tak neuvěřitelně nákladná, takže automobilka raději vyvine zbrusu nový model.

Testy | Fascinace | Off-roady | Land Rover

Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Všechny příznivce Defenderu však automobilka uklidňuje se slovy, že “Defender bude pro Land Rover vždy ikonou, na kterou brzy naváže nová generace.“ Ta by měla podle aktuálních zpráv dorazit na přelomu roku 2018 a 2019. Stejně jako dosud budou mít zákazníci na výběr ze dvou různých rozvorů a několika karoserií.

Land Rover Defender se ale zřejmě bude vyrábět dál mimo Evropu. Evropští zájemci si také budou moci koupit od automobilky nějaký zrenovovaný exemplář. 

Land Rover Range Rover Evoque 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 63 771 km
Cena: 620 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků