Na Nürburgringu byl zaveden rychlostní limit pro závodní auta

Snad poprvé v historii motorsportu byl na závodním okruhu stanoven rychlostní limit. Prý je to kvůli bezpečnosti. Co bude příště? Zákaz předjíždění?

Pokud jde o závodění na uzavřeném okruhu, principiálně šlo vždycky o to, že vyhraje ten nejrychlejší. To už teď úplně platit nebude – zatím tedy jenom na Nürburgringu a jeho legendární Severní smyčce, kde byl snad poprvé ve více než stoleté historii motorsportu zaveden rychlostní limit pro závodní auta.

Německá asociace motoristického sportu (DMSB) reaguje na nedávnou tragickou nehodu, při které se na Flugplatzu vznesl závodní Nissan a vyletěl (doslova) z dráhy mezi diváky. Jeden přišel o život a hrozilo, že tato událost ukončí profesionální závody na Nordschleife úplně.

Život řidiče | Byznys | Sport

Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Pak se začalo mluvit o omezení nebo zrušení závodů pro vozy kategorie GT3 a jiná „okřídlená“ monstra, ale ukázalo se, že je velmi obtížné definovat, která auta jsou a nejsou nebezpečná nebo prostě příliš rychlá na Severní smyčku Nürburgringu.

Asociace DMSB se po diskusi se závodníky a provozovatelem okruhu dohodla na provizorním řešení. Tím je poněkud podivné rychlostní omezení na některých úsecích tratě. Na legendární dlouhé rovince Döttinger Höhe se smí jezdit maximálně 250 km/h. Následující zatáčka přes horizont za mostem Antoniusbüche je omezena na pouze 200 km/h.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Honda | Hatchbacky | Honda Civic

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Pasáž Flugplatz je také omezena na 200 km/h a stejně tak Schwedenkreuz. Rychlost bude hlídat povinné GPS zařízení, které vysílá data na ředitelství závodu. Tento systém hlídá například dodržování rychlosti při dvojitých žlutých vlajkách (60 km/h) nebo při jiných příležitostech, kdy ředitelství závodu stanoví omezení. Vozy třídy GT3 také dostanou 5% restriktor výkonu.

Nové nařízení má, spolu s uzavřením nebo úpravou zón pro diváky, přinést větší bezpečnost a zabránit tomu, aby se auta vznášela do vzduchu. Jenže například skok na Flugplatzu a rychlé zatáčky Schwedenkreuz a Antoniusbüche patřily k místům, kde se poznal skutečný závodník.

Video | Premiéry | Fascinace | Alfa Romeo

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Omezení se zatím týká pouze oficiálních závodů, takže jízdy pro veřejnost dotčeny nejsou a podle německých zákonů nadále zůstává Nürburgring fakticky zpoplatněnou dvouproudovou jednosměrnou silnicí mimo obec, takže na ní neplatí rychlostní limit jako na dálnici. V přiloženém videu se můžete podívat, jak i obyčejná auta skáčou před zatáčkou Flugplatz, kde došlo k oné tragické nehodě závodního Nissanu.

Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 40 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 195 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

23.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků