Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

22 komentářů

Radar
10. května • 20:08

Tak to je príma, v zemi, kde se každý rok prodá cca. 1 milion MB+BMW+Audi, budou jezdit 120km/h po perfektních dálnicích. Tak nemusím jezdit 200, ale ty auta krásně sedí ve 160-180, němci se v těch rychlostech umí pohybovat a cesta pak pěkně běží. Tak už vím, proč vymysleli ten systém těch "kafíček", abychom mi řidiči neusnuli :D

jean
9. května • 14:25

Tak pri 80 by som mal problém, moje auto to na 5. moc nepobere, to by som musel jazdiť prevažne na 4. stupeň. To by malo určite dobrý vplyv na spotrebu... A myslím, že väčšina áut je optimalizovaná na tých 90-100

jogurt
9. května • 18:11

Není. O auta tu vůbec nejde, jde o to, aby řidiči byli schopni se soustředit na jízdu.

JirkaK
9. května • 9:34

Otázka je, nakolik je tento článek přesný a kolik voličů SPD skutečně získá nebo ztratí. Podle toho co jsem četl v diskusi na jiném webu se totiž v SRNčí děje něco, co by v našem čechystánu, kde se jen dopravní fanatici předhánějí v utahování šroubů za každou cenu, bylo asi nevídané a nepředstavitelné - týdenní veřejná diskuse ke snížení rychlosti na dálnicích spojená s veřejným hlasováním, něco jako referendem. Zda rychlost bude nebo nebude omezena záleží na tom, co bude chtít většina.

Skyline
9. května • 12:00

Nebyl bych tak naivni ohledne toho, co bude chtit "vetsina". Hlupcu schopnych volat po zakazu jadernych elektraren tam bylo dost a kdyz se rychlost spravne obali do havu zabijaka tehotnych matek s detmi, nemusi to vubec dopadnout jinak nez nase volby. Neschopnych je vsude cim dal, tim vic (protoze to stat podporuje) a protoze maji lide na podpore volebni pravo (at jde o nezamestnane, zamestnance uradu atd.), je jasne, kam to speje.

jogurt
9. května • 18:10

Myšlenka odebrat volební právo podporářům a úředníkům (obecně tedy vysavačům veřejných peněz) je sice značně revoluční, ale z mého pohledu velmi atraktivní. Škoda, že nerealizovatelná.

Brouk
10. května • 7:39

Omezovat lidem volebni pravo - to uz tady jednou bylo. Dekuji, nechci. Mozna byste oba mohli pozadat Kim Cong Una o pas, co vy na to?

Skyline
10. května • 10:33

Jaky konkretni duvod mas pro to, aby o mych penezich rozhodoval nekdo jiny? Soucasny stav je takovy, ze se sejde 9 lidi z nichz jen 3 daji na hromadu penize, ale co se s tou hromadou udela hlasuje vsech 9. Zadny div, ze se nepouzije ve prospech tech 3, ale rozkrade temi sesti, kteri nic neprinesli. Nejak nevidim jedine moralni ospravedlneni pro tuto kradez, ktere se eufemisticky prezdiva "dane", "prerozdelovani" apod. Kvuli tomu je tady socialismus, protoze je vic tech, co neprispivaji a tedy jejich zajmem je zvolit si zlodeje, kteri ty co prispivaji okradou co nejvic a aspon neco jim daji. Samozrejme tech eufemismu je potreba vic, protoze prece zadny statni urednik si nepripusti, ze zije z nakradenych penez a proto se vytvari verejne mineni presne v opacnem duchu, ze vlastne ten, ktery se nechce nechat okradat je spatny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
10. května • 11:13

Pan Brouk evidentně nepochopil smysl a obsah příspěvku a jako správná potrefená husa zakejhal. Na jeho adresu bych doplnil, že volební právo by imho měli mít jedinci duševně způsobilí, což se o dvou citovaných skupinách asi nedá s jistotou tvrdit. Takže pánové, já se k vám názorově přidávám. Volit by dle mého osobního názoru (to se zatím ještě smí...) neměl mít možnost ten, kdo nepřispívá do veřejných rozpočtů jinak než svou spotřebou, důvod snad každý s IQ vyšším než level tykve chápe....

Skyline
10. května • 11:54

S potrefenou husou je to presne - pan Brouk je urednik, ktery me nesnasi od te doby, co jsem v diskusi kritizoval znacky a on napsal ze nesnasi lidi, kteri si mysli, ze jsou chytrejsi nez urednik, ktery prece nejlip vi, kde se muze jak rychle atd.

Rover623
9. května • 11:44

Otázkou je nakolik lze takové referendum uplatnit. Jsou otázky všeobecného charakteru o kterých může objektivně rozhodnout většina obyvatel, pak jsou otázky, řekněme "vědeckého" charakteru o kterých by většina rozhodovat neměla (většinové obyvatelstvo nemá znalosti aby mohlo adekvátně rozhodnout), ale měla by je rozhodnout odborná veřejnost. Co se týče rychlosti na dálnicích a silnicích, to je dle mě otázka kterou může laická veřejnost rozhodnout zcela bez problémů.U náš se bohužel praktikuje postup kdy ani jednu kategorii otázek nerozhoduje nikdo, ale ten kdo víc zaplatí. Tedy klasický postup kdy si zákonodárci pokouší usurpovat veškerou moc a na názory laické ani odborné veřejnosti nebrat ohledy.

JuDr. Dolfi
9. května • 5:57

B-] tak a ještě začít vyrábět auta co jezdí max 120km/h a je to :) ikdyž 1,2HTP je taková předzvěst :-)

Terminator3
9. května • 6:51

Co s tím má co společného motor HTP? Auto mi s nim uplne v klidu jezdi 150-160 km/h. Neplacejte tu blbosti. ..

Pavel
9. května • 18:38

Plácáš ty, htp v klidu 150 - 160 km/h. Možná tak z kopce a ještě ve vzduchové kapse.Jinak po delší jízdě v létě,uvaříš motor.

Phoenix
9. května • 8:49

Což o to, 150 to jezdí, ale pak to žere i trávu kolem silnice...

AnJa
9. května • 13:19

A halvně odchází, neb ve škodovce vymysleli geniální způsob vedení oleje hned nad rozpáleným katalyzátorem, proto když s tím někdo lítá, tak se mu olej přepaluje.
Jinak proti HTPku osobně nic nemám, manželka ho má na své ježdění s dětma po nákupech a doktorech, spotřebu a výši poviného ručení si nemůže vynachválit, ale jet s tím na dovolenou do Chrovatska nebo to honit po dálnici může jedině blázen.

JiJi
9. května • 7:36

Možná to ani nebudou blbosti, Š 1,2 HTP má maximální rychlost 160 km, výkon není nijak oslnivý, tak že dotlačit ji na 160 dá trochu práce, stejně jako ji tam udržet (kopec, reakce na provoz atp.).
Jestliže říkáte, že vám s ním úplně v klidu jezdí 150-160, doporučuji přeměřit rychloměr a svézt se v trochu silnějším autě. Potom uvidíte, co to je v klidu 150-160 km a co to je jízdní komfort.
Přeji pěkný den - JiP

Ondras
8. května • 21:11

Achjo... co ti debil*vé nevymyslí, jen aby mohli vybírat pokuty. Na německou dálnici se vždy těším jak malej Jarda, když jedu do alp. pěkně 200 kmh skoro celou cestu a stejně mě předjíží střelci v audinách/bmw který to valej aspon 250. Provoz krásně plynulý a žádnej stres, že projedu kolem Passata a budu označen za vraha dětí, piráta atd. :D

Bobby Deerfield
9. května • 20:37

Jen jestli trošku nepřeháníš. Těch střelců jedoucích 250 není zas tolik. Možná jeden za den a většinou to ani není německá RZ. Poměrně často to jsou švýcaři. Ono to má i svojí logiku. Když dojíždíš po dálnici každý den do práce, tak pro tebe neomezená rychlost není takový svátek jako pro nás ostatní, z Bezdíkova. Proto němci volí jakýsi kompromis mezi rychlostí a ekonomikou. Ten se pohybuje někde mezi 130 a 140km/hod., spíš ale k té spodní hranici.

AnJa
8. května • 22:26

Sice souhlasim, ale zaroven musim dodat ze kvalita silnic je uplne jidne, u nas kolikrat nelze jet po dalnici ani tech 13éaby Vas to nerozhodilo. A to nemusi byt ani ta nejstarsi. Podivejte se na R7 - od ty doby co se otevrela R6 napojena na okruh tak R7 silne pripomina tankodrom..

x12345678
9. května • 10:32

Jak kde. D5, část D11, D8 jsou zcela v pořádku. Z limitu rychlosti se dělá politikum, je to víc důvod žvanit o ničem a zviditelňovat se, než skutečná a argumentovaná věc bezpečnosti provozu. Na řadě německých dálnic je no limit, úzké odstavné pruhy, jednoduchá svodidla a žádné nehodové drama se nekoná. U nás se kvůli 110km/h na novém čtyřpruhu hádá parlament x hodin, aby nakonec přišel s totální hovadinou vyměnit svodidla, jinak 90. Přitom 80% aut tam stejně jezdí 130+ a nic významně tragického se tam neděje.Ale jinak němečtí socialisté mají pravdu. když na dálnicích sníží rychlost, zvýší sice počet nehod ale sníží následky. Nejlepších výsledků dosáhnou omezením na 30km/h. Pak sice budou všichni za jízdy spát, ale skoro všichni to přežijí.

AnJa
9. května • 13:15

Proto jsem psal konkrétní úsek, D5 ještě jde, ale třeba D11 zrovna ten "nový" úsek mezi Kolínem a Hradcem taky dostává zabrat, nekvalitní stavba, zvlněná vozovka, loni tam kvůli tomu uzavírali pruhy.
A o R46 mezi Brnem a Olomoucí, což není taky zas tak starý kus, a kde museli na části u Prostějova kvůli nevyhovujícím parametrům snížit rychlost na 100 ani nemluvím
Sem zvědavej jak dopadne celá slavná rekonstrukce D1

Doporučujeme

Články odjinud