Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Německé dálnice ještě stále nabízejí poměrně hodně úseků, kde není omezena maximální rychlost. Aktuálně vás u našich západních sousedů nebude limitovat žádná značka přibližně na šedesáti procentech dálniční sítě. Na zbývajících 40% jsou úseky omezeny klasicky na 130 km/h.

Život řidiče | Byznys | Názory | Užitková auta

Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Nicméně takový stav nemusí trvat věčně. Sigmar Gabriel, předseda německé opoziční strany SPD, přišel podle britského Autocaru s nápadem omezit rychlost všude na 120 km/h. Pokud se ptáte na důvod, pak je zcela prozaický. Údajně to zvýší bezpečnost. Zmíněný předseda má prý k dispozici statistiky, ze kterých vyplývá, že na úsecích s omezenou rychlostí se stalo podstatně méně vážných nehod než na těch zbývajících. Aby toho nebylo málo, němečtí zelení navrhují pro změnu 80 km/h na okreskách.

Život řidiče | Byznys

V Praze je téměř 40 procent všech nových aut

Naštěstí německý ADAC je proti. Maximální rychlost 120 km/h považuje za neudržitelnou. Navíc se na německých dálnicích za minulý rok odehrálo pouze jedenáct procent vážných dopravních nehod, takže je lze považovat za bezpečné. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek