Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Německé dálnice ještě stále nabízejí poměrně hodně úseků, kde není omezena maximální rychlost. Aktuálně vás u našich západních sousedů nebude limitovat žádná značka přibližně na šedesáti procentech dálniční sítě. Na zbývajících 40% jsou úseky omezeny klasicky na 130 km/h.

Život řidiče | Byznys | Užitková auta | Názory

Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Nicméně takový stav nemusí trvat věčně. Sigmar Gabriel, předseda německé opoziční strany SPD, přišel podle britského Autocaru s nápadem omezit rychlost všude na 120 km/h. Pokud se ptáte na důvod, pak je zcela prozaický. Údajně to zvýší bezpečnost. Zmíněný předseda má prý k dispozici statistiky, ze kterých vyplývá, že na úsecích s omezenou rychlostí se stalo podstatně méně vážných nehod než na těch zbývajících. Aby toho nebylo málo, němečtí zelení navrhují pro změnu 80 km/h na okreskách.

Život řidiče | Byznys

V Praze je téměř 40 procent všech nových aut

Naštěstí německý ADAC je proti. Maximální rychlost 120 km/h považuje za neudržitelnou. Navíc se na německých dálnicích za minulý rok odehrálo pouze jedenáct procent vážných dopravních nehod, takže je lze považovat za bezpečné. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků