Na motorce by závodník Pešek do provozu nevyrazil. Bojí se

Na závodní motorce dokázal vyhrát dvě velké ceny silničního mistrovství světa, ale do běžného provozu by na českých komunikacích nevyrazil. Lukáš Pešek ostatně žádný silný motocykl nevlastní. Proto ani nezaregistroval návrh českého kabinetu na změnu zákona o posunutí hranice k získání řidičského průkazu. Zájemci o ježdění na silných strojích (nad 35 kw) by si po schválení novely měli počkat do čtyřiadvaceti let.

„Slyším to prvně, ale připadá mi to jako dobrá myšlenka. Myslím, že to má svou logiku,“ řekl AutoRevue.cz Pešek. „Já bych ale na motorce na naší silnici nevyjel. Připadá mi to nebezpečné. Taková jízda mě vůbec neuspokojí, se skutečným závodem na okruhu se nedá srovnávat. Když se musím někam přemístit, jedu autem.“

Své tvrzení Pešek dokládá zkušeností z minulosti. „Párkrát jsem to u nás zkusil, ale poznal jsem, že čeští řidiči nejsou vůči motorkářům ohleduplní. Hřeší na to, že sedí bezpečně v automobilu a mají větší moc a sílu než zranitelné motorky,“ pojmenoval zažitý nešvar pražský závodník.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na jiné než závodní motocykly Lukáš Pešek prakticky neusedá. Výjimkou bývá při tréninku motokrosový speciál

„Třeba v Itálii nebo ve Španělsku je to právě naopak. Měl jsem možnost se tam párkrát projet a mohu potvrdit, že když řidič auta spatří motorku, tak jí uhýbá, aby v pohodě projela. Je vidět, že tam jsou lidé na motocykly na silnicích zvyklí a mají je rádi,“ popsal své dojmy z ježdění v cizině nedávný účastník světového šampionátu.

Bývalá hvězda zůstává bez angažmá

Peškova budoucnost ve světě Grand Prix je momentálně velice nejistá. Nadcházející sezonu světového šampionátu bude totiž sledovat jen zpovzdálí. „Nejsem na tom dobře, nemám kde jezdit. Nevím, co budu dělat,“ potvrdil už řadu týdnů známý fakt jezdec, který loni startoval v nové kubatuře Moto2 za italský tým Matteoni Racing. Ten s ním ale kvůli nepřesvědčivým výsledkům přestal uprostřed sezony počítat.

Pro letošek se nadějně rýsovala možnost účinkování v barvách katarské stáje QMMF Racing. Tým už dokonce zaslal nominaci pětadvacetiletého pilota Mezinárodní asociaci závodních týmů IRTA. Jenže koncem minulého roku nenalezli Katařané při dojednání finálních podmínek s Peškovým partnerem Českou pojišťovnou shodu v jednom bodě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peškova euforie v roce 2007, kdy po třetím místě na Masyrykově okruhu vylezl na plot a slavil s fanoušky

„Je to tvrdé, ale sám s tím nic neudělám,“ dodal zklamaně Pešek, jehož po přechodu ze stopětadvacítek, v nichž v roce 2007 dokázal vyhrát dva závody, opustilo štěstí. Fanoušci ale určitě nezapomněli na jeho odvážné manévry při bojích o stupně vítězů. To že umí závodit, dokazoval tehdy prakticky v každé Grand Prix. V té době měl ovšem talentovaný závodník k dispozici kvalitní motorku a potřebné zázemí.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků