Na mezinárodní sraz Citroënu 2CV přijelo 7000 účastníků

V pořadí už devatenáctý mezinárodní sraz přátel Citroënu 2CV proběhl ve francouzském městě Salbris. Na předchozí ročník, který se odehrál v Mostě, dorazilo 3300 vozů. Tentokrát to byl dvojnásobný počet, což je absolutní rekord. Citroën přesné číslo neudává, hovoří pouze o „téměř sedmi tisících“.

Do místa konání přijelo celkově na 20 000 lidí, o které se staralo 350 dobrovolníků. Město Salbris má pouhých 6000 obyvatel a na takový nápor i přes veškerou snahu nebylo připraveno. V době hlavního příjezdu Citroënů 2CV a příbuzných modelů (Ami 6 a 8, Dyane, Méhari…) vznikly kolony dlouhé až 80 kilometrů. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Návštěvníci dorazili z celého světa. Někteří nadšenci přijeli z Nového Zélandu, Ghany, Brazílie nebo Japonska. Vedle nepřeberného množství starých „kachen“ byl na akci pořádané sdružením Association 2CV k vidění také koncept REVOLTe, závodní DS3 WRC nebo luxusní reinterpretace modelu 2CV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 174 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 139 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 108 786 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků