Na magistrále se objeví nový semafor. Omezovat provoz bude celý měsíc

Po měsíčním testování se vyhodnotí přínos a stanoví se finální řešení. Podobný semafor, ale až za Nuselským mostem, ovšem Praha už testovala před několika lety.

Opatření, která mají oficiálně souviset s otevřením tunelu Blanka, na sebe nenechávají dlouho čekat. V Legerově ulici se kousek za Nuselským mostem směrem do centra už dříve objevil nový semafor, teď se chystá instalace dalšího, který bude na úrovni náměstí Hrdinů. Zastavovat dopravu bude po dobu jednoho měsíce v rámci zkušebního provozu.

Život řidiče | Názory

Praha 5 a dopravní opatření: Souvisí to vůbec s tunelem Blanka?

Na otázku, co má být účelem tohoto nového semaforu, jsme dostali trochu zvláštní odpověď: „Smyslem zkušebního provozu i dalších analýz je mimo jiné ověřit nejrůznější  varianty, které zatím nekomentujeme“, napsalo tiskové oddělení pražského magistrátu. Z dalších vyjádření ale vyplývá, že jde o snahu omezit dopravu v Legerově ulici. Jinak řečeno, případné kolony se mají přestěhovat na Pankrác.

Život řidiče | Názory

Tunel Mrázovka naznačuje, co se stane po otevření Blanky [názor]

Některá jiná média uvádí v kontextu tohoto nového semaforu také „nutnost“ udělat přes ulici 5. května na úrovni náměstí Hrdinů přechod. Na přímý dotaz, zda tam přechod magistrát opravdu plánuje, jsme odpověď nedostali. Jen pro představu, pokud na tomto místě opravdu přechod vznikne, bude přímo nad podchodem, který tam je už teď. Mimochodem přechod přesně na místě, kde bude stát nový zkušební semafor, požaduje ve své studii také sdružení Auto*Mat, plus je podle něj nutné nasadit na magistrálu ještě mnoho dalších semaforů. Plynulý provoz evidentně není žádoucí.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Po měsíčním testování se vyhodnotí přínos a stanoví se finální řešení. Podobný semafor, ale až za Nuselským mostem, ovšem Praha už testovala před několika lety a výsledek byl údajně takový, že se podařilo zklidnit Legerovu ulici a díky tomu kleslo i množství emisí v ovzduší. Jenže podle dostupných dat klesá (podle měřicí stanice umístěné přímo v Legerově ulici) od roku 2012 koncentrace emisí oxidu uhelnatého i oxidů dusíku, i když před zmíněnou ulicí zatím nikde žádný semafor navíc umístěn nebyl.

Život řidiče | Názory

Životní prostředí se v ČR nelepší, ale pomohou tomu další ekodaně?  

Tento nový semafor je jen jedním z mnoha připravovaných omezení. Která budou ta další, to pražský magistrát říci nechce. „Celý provoz Blanky je vyhodnocován a o dalších opatřeních bude rozhodnuto až s přihlédnutím k dlouhodobějším zkušeností.  Pokud budeme provádět z pohledu aktuálních potřeb nějaká okamžitá řešení, budeme o nich veřejnost vždy včas informovat,“ stojí v odpovědi na otázku, jaká další opatření jsou v plánu. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků