Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Vláda schválila novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích a také nový systém značení silniční sítě. Na dálnicích zůstává rychlostní limit 130 km/h, silnice pro motorová vozidla budou mít limit stanoven standardně na 110 km/h. Limit půjde dále měnit svislou dopravní značkou.

Život řidiče

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Zatímco velká část současných rychlostních silnic se přeznačí na dálnice, některé zůstanou jako rychlostní silnice s limitem 110 km/h. To se bude zřejmě týkat například některých úseků rychlostní silnice R4 a R7. Spolu s tím se také vybrané hlavní tahy první třídy změní na rychlostní silnice pro motorová vozidla, kde se tedy řidiči svezou rychleji než současných 90 km/h.

Bezpečnost | Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Návrh novely zákona nyní míří do parlamentu a pokud projde celým byrokratickým kolečkem, platit by měl od roku 2016. Důvodem změny je například i možnost stavět rychlostní silnice jinak – rychleji a levněji. Podle vlády nebudou muset být tak velkorysé a budou moci více kopírovat terén s menším poloměrem zatáček a prudším stoupáním.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Stavba silnici se dvěma jízdními pruhy každým směrem, ale bez širokých odstavných pruhů a velkého středového dělícího pásu, by byla určitě rychlejší a hlavně levnější. To by mohlo značně přispět k rychlosti budování silniční sítě a zvýšení bezpečnosti, kapacity i komfortu vytížených komunikací.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků