Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od příštího roku zařadí evropský Ford do nabídky hybridní modely, které úspěšně prodává ve Spojených státech.

Pokud nesledujete americký automobilový trh, možná nevíte, že evropské MPV Ford C-MAX se prodává i tam. Zvenku se liší jen chromovanou maskou, uvnitř má velkou dotykovou obrazovku systému MyFord Touch. Zásadní rozdíl je ovšem v hnacím řetězci: Američané dostanou C-MAX výhradně jako hybrid.

Mohou se nanejvýš rozhodnout, jestli chtějí klasický hybrid, nebo takzvaný plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. A právě druhou jmenovanou verzi začne Ford od příštího roku prodávat také v Evropě. C-MAX Energi je poháněn kombinací zážehového čtyřválce 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, a elektromotoru. Kombinovaný výkon zámořské verze činí 188 „amerických“ koní, což v našich jednotkách dělá 140 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o evropské specifikaci C-MAXu Energi si Ford zatím nechává pro sebe. Víme ale, že díky lithium-ion baterii o kapacitě 7,6 kWh ujede v čistě elektrickém režimu až 30 kilometrů. Proto absolvuje podstatnou část měřícího cyklu NEDC se zhasnutým motorem, což mu pomůže k fantastickým papírovým emisím pod 50 g/km. Protože CO2 je vázán v palivu, můžeme tuto cílovou hodnotu přepočítat na kombinovanou spotřebu – a vyjde nám 2,2 l/100 km! Tušíte-li, že realita bude o poznání střízlivější, nebudeme vám to vyvracet.

Nabití baterie má podle Fordu trvat asi tři hodiny, ale samozřejmě ji bude možné dobíjet i během jízdy prostřednictvím spalovacího motoru a rekuperace kinetické energie.

Elektromobily | Ford | Ford Focus

Ford začal v Evropě vyrábět elektrický Focus

Příští rok se evropští zákazníci značky Ford konečně dočkají i odkládaného nového Mondea. Přestože většina z nich bude nepochybně mít zájem o diesel a někteří se určitě těší i na chystanou čtyřkolku, Ford se rozhodl zařadit do nabídky rovnou také Mondeo Hybrid. Auto, které se v Americe s velkým úspěchem prodává jako Fusion Hybrid, má tentýž čtyřválec s Atkinsonovým cyklem jako C-MAX, ale bez baterie dobíjitelné ze zásuvky. (Doplňme, že existuje také verze Fusion Energi s plug-in hybridní soustavou.)

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km. Opět –  člověk nemusí být zrovna profesorem přírodních věd, aby se dovtípil, že v praxi bude rozměrný sedan s relativně malým atmosférickým motorem o hodně žíznivější.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do evropských showroomů Fordu až během roku 2014. První dojmy a podrobnější technické informace ale přineseme na AutoRevue.cz už v závěru tohoto týdne.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků