Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou

24 komentářů

david
2. května • 17:43

Problém je trošku někde jinde: Dnes je max. 130 km/h. Každý normální člověk, který má passat, octavii, nového a silného golfa, astru, apod. Prostě auta 300-600 tisíc s výkonem 150-300koní jede o 20km/h více. Tedy kolem 150. Což je dobře, auta a dálnice jsou na to stavěná a rychlost kolem 150tky se i víceméně toleruje. 150km/h je ok a hodně lidí tak dnes jezdí a toleruje se to.
Když povolíme 150 km/h oficiálně... Kde vezmete jistotu, že se nepsané pravidlo neposune zase o těch 20-30km dále a nebude se jezdit 180km/h?? 180 už je na naše silnice a hlavně českou mentalitu poněkud dost.
Každopádně ve 150 zase takový problém nevidím.

Antiautomat
30. dubna • 9:59

Som jednoznacne proti, tazkosti budu hlavne s tymi, ktori si to vylozia svojim pravidlom ''+20''.
Ked to rozbehnem na 150+ pozdlz tej rady kamionov, kde z medzery medzi nimi moze vybehnut k-e-d-y-k-o-l-v-e-k niekto, kto chce predist a zaradit sa, necitim sa 2x bezpecne. Bezpecne to je za predpokladu prazdnej dialnice a to je kedy? V podstate nikdy. A netyka sa to len kamionov, velka cast aut na to vykonovo jednoducho nestaci, pozrime kolko tu mame aut s vykonmi do 100k. Fukane male benzinaky takisto nebudu jazdit 160, jednoducho preto ze to potom zerie ako tank. Rozdiel rychlosti je tu prilis velky, som zvedavy kedy pridu prve smrtaky a niekto v dvojtonovom 300k aute 'predpisovo' zabije nebohu rodinku na fabii. Par pohrebov je zrejme nevyhnutnych a vrati sa to zasa naspat.

a
30. dubna • 10:49

řešíš blbosti!a) týká se to ČR a ty jezdíž v horních uhrách
b) jezdíš dvacet let starou atmo 1.8 20V, ty budeš jezdit odhadem 120 tacho na spotřebu
c) i když to projde, tak těch 150 bude na MD kde je povolí (klidně nemusí nikde)
d) i když to MD povolí, tak to bude jenom na pár úsecích nových dálnic
e) i když to MD povolí, tak to nebude automaticky pořád, ale řízeno světelným značením, tzn. za dobrého počasí a ne velkého provozu

puk123
30. dubna • 8:16

Nevím, jestli z toho mám mít radost. Bez 150 žiju teď a obešel bych se i v budoucnu. Mně více vadí, že máme 130 ale co 10 km je rychlost omezena. Aby nebylo 150 s omezením co 5 km.

Driver
29. dubna • 19:46

K té 150tce: Jinde psali, že novela prošla a nepředpokládá se že by ji ještě někdo nepodepsal, ale problém je, že to automaticky neznamená, že někde ministerstvo těch 150kmh značkama povolí. Spíše to vypadá, že mají možnost, ale předpokládá se, že jí v nejbližší době vůbec nevyužijí.

jednabedna
29. dubna • 21:47

Potom se ovšem dá předpokládat, že pokud poslanci tak velkou většinou pustili do světa toto, pustí i verzi bez vůle ministerstva.

Adolf
29. dubna • 22:11

Jediné co český poslanec pustí do světa je prd:-D

Denny
29. dubna • 19:36

Pan ministr do toho nemá co kecat,to same Lerch z policie. Zavedl bych 150 km všude.

Adolf
29. dubna • 19:44

Rychlost má být neomezená:-D A všudeB-]

jednabedna
29. dubna • 21:45

Na dálnicích skoro všude, v obcích a na silnicích mimo obec s úrovňovým křížením ani omylem.

Adolf
29. dubna • 22:03

Bude méně invalidů. Takový chodec rozstřelený ve 120 to bude mít jistě za sebou.

jednabedna
29. dubna • 22:42

Od 60km/h nahoru je to úplně jedno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
29. dubna • 22:44

Ale jistější je to od 100 nahoru :-)

Sir CHerokee
29. dubna • 16:01

130 je už překonáno....je to limit z dob, kdy auta byla na jiné úrovni. Doufám, že Ťok už nebude dlouho ministrem...

Tom
29. dubna • 19:55

Vis, ono to neni jen o vlastnostech aut...:-D jestli ti napr. rika neco reakcni doba nebo pozemni stavitelstvi...

Kabrňák
29. dubna • 16:09

Jestli Ťok kočíruje Š 105 pak ho zcela chápu, že vozí na řiti plínku při 80 km/h! :-D

Kabrňák
29. dubna • 15:53

Seru na připosraného Ťoka! Jezdím 200 už teď! B-]

xfaktor
29. dubna • 16:05

Řidičák se sbírá, myslím, o 50km/h a více mimo obec. Takže nastavit si v autě limit na 199km/h a už to lítá. To mi to moje ani nejede, mám max. 192km/h. Ale je pravda, že těch 150km/h je už dnes úplně běžný a není to nic, co by bylo nebezpečný.

Adolf
29. dubna • 15:46

150 na dálnici není žádná rychlost. Ani na posrané D 1

Lukáš
29. dubna • 15:38

No hlavně ty úseky se 150 má určovat ministerstvo. Tak prostě vyhodnotí, žádný takový úsek není v současnosti na tuto rychlost bezpečný a bude hotovo. Nebo určí dva tři krátké úseky někde v regionech (ne kolem Prahy pro silný provoz a možnost nehod) a vlk se nažere a koza zůstane celá.

jednabedna
29. dubna • 21:43

Já si naopak myslím, že ty úseky záměrně vyberou tam, kde je vyšší nehodovost, aby mohli argumentovat škodlivostí tak bezbřehé benevolence.

Zelí
29. dubna • 15:28

150 km/h na dálnici je něco nového ??? To je jen legalizace stávajícího stavu.
Myslím, že náčelník policie má důvod k obměně passatů za něco rychlejšího.

jednabedna
29. dubna • 21:41

Náčelník policie má spíš důvod k obměně stávajícího myšlení za něco smysluplnějšího. Většina současných úlovků je v rozmezí 150-165km/h, což na "vybraných úsecích" bude beztrestné, takže hoši budou muset vymyslet, jak honit čárky aktivity.Spíš mě ale zajímá, kolik "vybraných úseků" nakonec ouřadové z MD vypustí do světa. Podle dnešních plků Ťoka (ale ten tím možná lezl Lerchovi do rekta) asi žádný.
Každopádně dnešní počin poslanců hodnotím jako správný, byť počáteční krok k obecnému zmírnění limitů mimo obce, neb i 90km/h je anachronismus, který vůbec nikdo nedodržuje a srovnání se západními sousedy na 100km/h by dávalo rovněž smysl.

goro
29. dubna • 14:40

dan ťok má tak s něčím souhlasit...i když bude někde 150, stejně se nic nezmění.
ti co jezdí na spotřebu pojedou svých 120 nadále, ti co dnes jezdí 160 pojedou zase svých naučených 160...

Doporučujeme

Články odjinud