Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Na nejexponovanější tuzemské dálnici už si nemusíte dávat pozor jen na policejní stíhačky. Obezřetní byste od nynějška měli být i ve zúžených místech, kde jsou již nějakou dobu namontované kamery pro úsekové měření rychlosti. Od pondělí je totiž první systém v provozu. 

Konkrétně jde o tříkilometrový úsek nedaleko Rosic, mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Příslušné obce budou mít na starosti také rozesílání pokut, jedna z obcí už s posíláním obálek začala.

Video | Život řidiče | Škoda | Byznys | Škoda Octavia

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Systém pracuje tak, že zjistí čas průjezdu automobilu na začátku a na konci zúžení a z toho vypočte jeho průměrnou rychlost. Úplně se tak míjí účinkem panické brzdění před kamerami, které prakticky k ničemu nevede. Podle serveru iDnes.cz je na kamerách nastavena desetikilometrová tolerance.

Celý systém prý přišel na 1,7 milionu korun a na dálnicích je jediný svého druhu. Ředitelství silnic a dálnic plánuje pořídit dalších pět podobných zařízení, které se objeví na dalších rekonstruovaných úsecích. A zároveň slibuje, že se po dokončení oprav kamery přesunou na jiný úsek.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků