Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Již za pár týdnů se začne měřit rychlost na úseku mezi 49. a 56. kilometrem tuzemské nejfrekventovanější dálnice.

Na úseku Psáře - Soutice, který se nachází mezi 49. a 56. kilometrem D1, a kde letos bude pokračovat modernizace, již nechalo Ředitelství silnic a dálnic instalovat první kamery. Je to ona sada, která vloni měřila na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou na rekonstruovaném úseku před Brnem.   

Kamery budou v režimu úsekového měření sledovat dodržování maximální povolené rychlosti 80 kilometrů v hodině.

Zajímavosti | Život řidiče

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Podle záběrů České televize jsou kamery instalovány na jedné z mýtných bran na 50. kilometru. Zatím sice neměří, ale první snímky vozidel a řidičů překračujících rychlost začnou odesílat příslušnému úřadu od dubna.

Až ŘSD nakoupí další kamery, začne se v průběhu léta měřit na dalších čtyřech úsecích.

Zajímavosti | Život řidiče | Kombi | Sportovní auta | Kabriolety | Volkswagen | Off-roady | Sedany | BMW | Mercedes-Benz | Hyundai | Honda | Fiat | Audi | Mitsubishi | Volvo | Nissan | BMW řada 5

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

Podle informací České televize to bude mezi 34. a 41. kilometrem (sjezdy Ostředek a Šternov), 75. a 81. kilometrem (Hořice-Koberovice), 112. a 119. kilometrem (Jihlava - Velký Beranov) a 134.-141. kilometrem (Měřín - Velké Meziříčí).

Úzkostlivě sledovat tachometr tak řidiči nebudou muset vlastně jen na prvních třiceti kilometrech za výjezdem z Prahy a na zhruba 40 kilometrech před Brnem.

Silničáři i policisté nasazení kamer pro úsekové měření rychlosti zdůvodňují tím, že díky podstatně většímu procentu řidičů, kteří nejedou přes stanovený limit, poklesl v daném místě počet nehod. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků