Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Prozatím půjde o měření nanečisto. Mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce.

Na české dálnice míří první radary. Prozatím půjde o měření nanečisto, což má být pro řidiče jakési „poslední varování“. Ministerstvo dopravy nám potvrdilo, že následovat bude klasické úsekové měření, které se už připravuje.

Bezpečnost | Život řidiče

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

V první fázi (jako určité poslední varování) k měření rychlosti využijeme mobilní radary, které sbírají data o rychlostech v uzavírkách (a umístíme je na vybraných úsecích). V jednom úseku už měření probíhá, v dalších připravujeme,“ odpověděl na naši žádost o přesnější informace Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva.

Tyto mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce. V další fázi už se dočkáme úsekového měření. Detaily týkající se této novinky údajně představí ministerstvo v blízké době, možná už příští týden.

Život řidiče | Byznys

Dálniční známky budou mít od příštího roku nový tvar. Cena se nezmění

Pro začátek se má úsekové měření týkat pouze opravovaných úseků dálnic, na dotaz, co bude s takovými radary po dokončení oprav, jsme ale odpověď nedostali. 

Z různých zpráv vyplývá, že samotné překročení maximální rychlosti ve zúženích není jediným problémem. Objevuje se například nerespektování dopravního značení a řidiči stále nedodržují pravidlo zipu. I takové věci může policie pokutovat, ale stejně jako všude jinde i zde platí, že měření rychlosti je mnohem jednodušší, byť třeba důsledné hlídání pravidla zipu by pro provoz bylo efektivnější.

Velmi výmluvná je v tomto směru reportáž České televize odvysílaná 4. srpna zabývající se právě tématem jízdy ve zúženích. Ta končí s tím, že policie sice může postihovat špatné chování před zúženími, ale nemá na to čas, protože „má plné ruce práce s kontrolami dodržování povolené rychlosti“...

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků