Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Toyota vystavuje na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas studii „auta budoucnosti“. Futuristický sedan je poháněn palivovými články, které vyrábějí elektřinu z vodíku. Stejně jako u všech prototypů s tímto typem pohonu přitom nevznikají jiné emise než vodní pára. 

Klepněte pro větší obrázek
Vodíková Toyota se začne prodávat už příští rok

Koncept japonského výrobce se pyšní použitelným dojezdem i dynamikou. S plnou nádrží vodíku by měl ujet bezmála 500 km a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne přibližně za 10 sekund. Doplnění nádrže přitom podle Toyoty trvá jen tři až pět minut. (Čas potřebný k hledání čerpací stanice nabízející vodík v tom očividně započítán není.)

„Auta na vodík vstoupí do našich životů mnohem dříve, než si řada lidí myslí, a v daleko větších počtech, než kdokoliv předpokládá,“ řekl viceprezident americké Toyoty Bob Carter. 

Tajné | Elektromobily | Autosalony | Hyundai

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

Toyota poháněná palivovými články by se měla objevit v prodeji už příští rok. Nejprve v Kalifornii, která hodlá vybudovat 20 čerpacích stanic na vodík v roce 2015. Do roku 2024 by jich mělo být celkem sto.  

Ještě letos slibuje Toyota zveřejnit název modelu, jeho technické údaje i prognózu prodejních výsledků.

V roce 2015 chtějí spustit prodej aut poháněných palivovými články také Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámily začátkem roku 2013 uzavření dohody, jejímž výsledkem by měla být sériová výroba vodíkových vozů těchto značek do roku 2017.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků