Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Rodina Volkswagenu Passat se před časem rozrostla o hybridní verzi GTE. V rámci klasického redakčního testu jsme vyrazili také na brzdu zjistit, jak je to s výkonem hybridního systému.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Režim E-Mode
  2. Režim Hybrid, Režim GTE

Volkswagen Passat v provedení GTE využívá stejně jako Golf GTE coby základ svého hybridního systému motor 1.4 TSI. Tomu pomáhá elektromotor a všechno to dohromady spojuje nová automatická šestistupňová převodovka, kterou automobilka vyvinula přímo pro hybridní vozidla a kterou dostal jako první Golf GTE.

Technika | Volkswagen | Premiéry | Hybridy | Autosalony | Ženeva 2014

VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

Tato převodovka má tři spojky, kdy dvě pracují v podstatě stejně, jako u jiných dvouspojek, ta třetí pak obstarává připojování a odpojování spalovacího motoru od elektromotoru a převodovky. Pokud je tato spojka připojená, vůz pohání spalovací motor, případně ho pohání s elektromotorem dohromady. Zároveň je také tato spojka využívána k roztáčení benzinového čtyřválce elektromotorem. Všechny tři spojky jsou uloženy v olejové lázni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Passat Variant GTE je další auto, se kterým jsme vyrazili měřit výkon. Přítomnost plug-in hybridního systému schopného i zcela elektrické jízdy udělala toto měření ještě zajímavějším 

Základní parametry jsou následující. Spalovací motor vyprodukuje 115 kW (156 k) v rozmezí od pěti do šesti tisíc otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 250 Nm, která by měla být oficiálně dostupná od 1600 do 3500 ot./min. Elektromotor pak přidá dalších 85 kW a 330 Nm, přičemž maximálně se umí roztočit na 7000 ot./min.

Volkswagen | Byznys | Hybridy | Kombi | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat GTE stojí na českém trhu minimálně 1 149 900 Kč

Celkově slibuje Volkswagen parametry systému 160 kW (218 k) a 400 Nm, což není úplně málo. Kombík zvládne sprint na stovku už za 7,6 s (sedan je o 0,2 s rychlejší) a maximální rychlost dosahuje na 225 km/h. To vše při oficiální kombinované spotřebě 1,6 l/100 km.

Všichni určitě tuší, že se spotřebou to bude několikanásobně jinak, ale to si necháme na test. Problematické je to ovšem i s dostupnými výkony, protože jak se ukázalo při měření u kolegů ze společnosti Dieselpower, hodně záleží na zvoleném jízdním režimu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě klasických režimů jízdy známých z běžných Volkswagenů zde máte ještě další čtyři režimy. Jeden umožní čistě elektrickou jízdu, další je hybridní, třetí nabídne dobíjení spalovacím motorem a režim GTE donutí k maximálnímu zapojení oba motory

V režimu E-Mode 67 kW

Pokud máte baterie alespoň trochu nabité, systém po nastartování (respektive aktivaci) rovnou přejde do elektrického režimu jízdy, kdy pracuje pouze elektromotor. Dynamika určitě není špatná, bez problému můžete jet bez asistence spalovací jednotky i po dálnici, nicméně omezovač vás nepustí přes 130 km/h a to je také důvod, proč na brzdě elektromotor nedosáhl svého udávaného výkonu. Vrchol točivého momentu je teoreticky dostupný od nulových otáček elektromotoru, maximum výkonu přichází později (VW bohužel neudává přesnou hodnotu).

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá výsledek při měření v čistě elektrickém režimu. Točivý moment udávané maximum dokonce překročil, maximální výkon je ale nižší, protože vůz utne v rozletu omezovač, který vás v tomto režimu nepustí přes 130 km/h

Omezovač rychlosti ale utnul elektromotor na hodnotě 1907 ot./min, kdy při měření dosáhl výkonu 67 kW (92 k). Naopak vrchol točivého momentu nastoupí své maximum od 1200 ot./min, přičemž na brzdě mu byla naměřena hodnota 348 Nm, tedy o 18 Nm více než to, co udává výrobce. Důvod, proč nemáme v grafu 348 Nm už od nuly, je prostý. Pneumatiky nejsou schopné přenést takový příval točivého momentu na válce, což se dobře ukázalo už dříve při měření elektrického VW e-up!, kde měl elektromotor podobný nástup a kde jsme také bez úspěchu zkoušeli měřit z klidu s vypnutou kontrolou trakce.  

Technika | Elektromobily | Volkswagen | Hatchbacky

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků