Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Opět jsme se zastavili na brzdě a tentokrát jsme si s sebou vzali novou generaci Volkswagenu Golf osazenou tím nejdostupnějším, co je k dispozici. Jaký výkon doopravdy nabídne slabší verze čtyřválce 1.2 TSI?

Volkswagen vzbudil představením sedmé generace svého legendárního modelu velkou pozornost. Na první pohled auto sice vypadá, jako kdyby prodělalo důkladnější facelift, ale tyto úvahy vás velmi rychle přejdou hned, jak se rozejdete. Golf umí být hodně pohodlným a velmi příjemným společníkem. V případě této nejdostupnější verze se bavíme převážně o každodenním popojíždění do práce, i když ledasco zvládne také mimo město.

Zajímavosti | Design | Volkswagen | Premiéry | První svezení | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII: první kilometry za volantem

Základní přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1197 ccm vyprodukuje podle tabulek maximálně 85 koní, a to v rozmezí od 4300 do 5300 ot./min. Točivý moment by měl mít svůj vrchol 160 Nm dostupný od 1400 ot./min do 3500 ot./min. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, která je mimochodem velmi přesná. Zmíněné údaje nevypadají nijak světoborně, nicméně nový Golf je poměrně lehký. Tato základní verze měla v technickém průkazu zapsaný údaj o provozní hmotnosti 1229 kg a v praxi je to hodně znát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Základní Golf na brzdě nezklamal. Nakonec čtyřválec 1.2 TSI vykázal vyšší hodnoty, než jaké udává Volkswagen.

Přestože se bavíme o nejslabší variantě v nabídce, musím říci, že nový Golf rozhodně není pomalý. Tedy alespoň pocitově ne. Samozřejmě už podle základních údajů je celkem zřejmé, že ve vysokých otáčkách tento čtyřválec nic extra nepředvede, což se potvrdilo jak při snaze o rychlou jízdu na okreskách, tak na brzdě. Pro úplnost ještě doplním počet najetých kilometrů. Když jsme auto dostali, ukazoval palubní počítač necelých 6000 km.

Technika | Video | Sportovní auta | Toyota

Na brzdě: Toyota GT86

Jaké jsou tedy reálné parametry motoru? Někteří už tipovali na Facebooku a tipovali správně. Na brzdě jsme naměřili více, než udává výrobce. Konkrétně maximální výkon dosáhl na 91,24 k při 3956 ot./min, točivý moment se zastavil na 182,67 Nm 1860 ot./min. Jediné, v čem oficiální údaje neodpovídají skutečnosti, je slibovaných 160 Nm od 1400 otáček. 

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků