Na brzdě: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 132 kW

Nedávno nám do redakce zavítal Volkswagen Amarok v tom „nejcivilnějším“ provedením. Jde o výbavu Highline s motorem nabízejícím maximální výkon 180 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a variantou pohonu všech kol disponující mezinápravovým diferenciálem torsen. V rámci testu jsme aktuálně jeden z nejlepších pick-upů na trhu vzali také na brzdu. Jaký je výsledek?

Volkswagen Amarok není na trhu žádným nováčkem. V České republice se prodává už skoro dva roky a nutno podotknout, že se tento modelu německému koncernu hodně povedl. Volkswagen jej postavil s ohledem na fakt, že nemalá část zákazníků si podobné auto nekupuje kvůli jeho pracovním schopnostem, ale protože se jim jednoduše SUV zdají už nudná a terénní pick-up nabízí do jisté míry podstatně stylovější karoserii.

Volkswagen | První svezení

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Aby Amarok uspokojil co největší počet zájemců, připravili u Volkswagenu hned několik variant pohonu a chytrým řešením je také možnost výběru ze dvou provedení zadních listových pružin. Kdo chce stylové SUV, ten si vezme měkčí, kdo vůz potřebuje na práci, ten zvolí tužší. Testovaná verze je ta nejvíce se blížící segmentu silničních SUV. Kromě bohaté výbavy dostal vůz civilnější verzi pohonu všech kol s diferenciálem torsen a především osmistupňovou automatickou převodovku, což je v této kategorii věc ojedinělá. Nebudu se ale rozepisovat, další detaily si necháme na redakční test.

Video | Technika | Sportovní auta | Toyota

Na brzdě: Toyota GT86

S autem jsme kromě jiného vyrazili také na brzdu, abychom zjistili, zde opravdu nabízí to, co výrobce slibuje. U koncernových modelů není výjimkou vyšší výkon, než ten tabulkový. Jak je na tom dvakrát přeplňovaný dvoulitr použitý ve Volkswagenu Amarok?

Tabulkové údaje uvádí maximální výkon 180 koní dostupný při 4000 ot./min a vrchol točivého momentu 420 Nm při 1750 ot./min. Výsledkem našeho měření je maximum 178 koní při 3950 ot./min, točivý moment se zastavil na hodnotě 435,69 Nm při 1727 ot./min. Amarok tedy nenabídne zásadně vyšší výkon tak, jak se tomu běžně děje u koncernových jednou přeplňovaných dvoulitrů TDI, ale s klidným svědomím můžeme říci, že nabídne to, co výrobce udává. Z průběhů je také vidět, že moment, kdy se přepínají turba, není téměř vůbec znát. Na rozdíl například od dříve měřeného BMW M550d

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsledný graf vlevo, vpravo pro porovnání oficiální charakteristika. Příliš se od sebe neliší.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků