Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Při měření reálného výkonu lze zjistit různé zajímavé informace. Tak například: jsou stejné motory uložené pod kapotou povedených japonských kupé opravdu stejné?
Seznam kapitol
  1. Subaru BRZ vs. Toyota GT86, Grafy
  2. Fotogalerie

Když jsme na podzim minulého roku vzali Toyotu GT86 na brzdu, nestačili jsme se naměřeným výsledkům divit. Motor vykázal nižší maximální výkon, ovšem jako ještě zajímavější se ukázaly křivky průběhu točivého momentu a výkonu. Do přibližně pěti tisíc je to mírně řečeno takové všelijaké a v praxi se tento fakt projevil na sto procent. Kolem tří tisíc motor jakoby ožije, aby zase upadl do menší letargie, ze které ho probere už zmíněných pět tisíc otáček.

Video | Technika | Sportovní auta | Toyota

Na brzdě: Toyota GT86

Když pak do naší redakce zavítalo Subaru BRZ, nemohli jsme vynechat výbornou a celkem ojedinělou příležitost postavit na brzdu i tohoto Japonce a výsledky obou měření porovnat. Pocitově, ačkoliv jsem v GT86 seděl už před pěknou řádkou měsíců, jsem si myslel, že jede o trochu lépe, tedy jsem byl velice zvědavý, jak měření dopadne.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

K mému překvapení se ukázalo, že motor v BRZ má ještě menší maximální výkon, než GT86. Konkrétně jsme naměřili 185,2 koní při 6724 ot./min, což je o 4 k méně. Stejně jako u Toyoty pak nejvyšší točivý moment dostál slibů výrobce. Při 6188 ot./min se dostal na hranici 200 Nm. Nebylo by ale zcela fér, kdybych nedoplnil, že toto BRZ bylo na rozdíl od dříve měřené Toyoty v podstatě nové. Najeto mělo jen něco málo přes 1000 km, což může být jedna z příčin nižšího výkonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme slibovali v testu, z archívu se k nám dostaly průběhy Toyoty GT86, které jsme následně dali do jednoho grafu, abychom mohli výsledky pěkně porovnat. Ačkoliv má Subaru maximální hodnoty nižší, ve středních otáčkách se točivý moment dostane o něco výše a stejně tak výkon je od tří tisíc vyšší. Navíc u Subaru se neobjevily tak výrazné propady, jako u Toyoty. Zřejmě toto bude tím hlavním důvodem, proč se BRZ tváří, že jede o něco lépe, ačkoliv má nejvyšší hodnoty nepatrně nižší.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Subaru

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Závěr? Stejné motory nejsou tak docela stejné. A i když jsme u BRZ naměřili menší maximální výkon i točivý moment, za vítěze tohoto srovnávacího testu bychom označili kvůli malinko lepším průběhům právě Subaru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru BRZ vs. Toyota GT86, Grafy
  2. Fotogalerie
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 138 231 km
Cena: 164 000 Kč
Toyota Yaris 1.298
Rok výroby: 2008
Stav: 111 016 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Corolla 1.398
Rok výroby: 2006
Stav: 164 468 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků