Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Při měření reálného výkonu lze zjistit různé zajímavé informace. Tak například: jsou stejné motory uložené pod kapotou povedených japonských kupé opravdu stejné?
Seznam kapitol
  1. Subaru BRZ vs. Toyota GT86, Grafy
  2. Fotogalerie

Když jsme na podzim minulého roku vzali Toyotu GT86 na brzdu, nestačili jsme se naměřeným výsledkům divit. Motor vykázal nižší maximální výkon, ovšem jako ještě zajímavější se ukázaly křivky průběhu točivého momentu a výkonu. Do přibližně pěti tisíc je to mírně řečeno takové všelijaké a v praxi se tento fakt projevil na sto procent. Kolem tří tisíc motor jakoby ožije, aby zase upadl do menší letargie, ze které ho probere už zmíněných pět tisíc otáček.

Technika | Video | Toyota | Sportovní auta

Na brzdě: Toyota GT86

Když pak do naší redakce zavítalo Subaru BRZ, nemohli jsme vynechat výbornou a celkem ojedinělou příležitost postavit na brzdu i tohoto Japonce a výsledky obou měření porovnat. Pocitově, ačkoliv jsem v GT86 seděl už před pěknou řádkou měsíců, jsem si myslel, že jede o trochu lépe, tedy jsem byl velice zvědavý, jak měření dopadne.

Testy | Toyota | Sportovní auta

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

K mému překvapení se ukázalo, že motor v BRZ má ještě menší maximální výkon, než GT86. Konkrétně jsme naměřili 185,2 koní při 6724 ot./min, což je o 4 k méně. Stejně jako u Toyoty pak nejvyšší točivý moment dostál slibů výrobce. Při 6188 ot./min se dostal na hranici 200 Nm. Nebylo by ale zcela fér, kdybych nedoplnil, že toto BRZ bylo na rozdíl od dříve měřené Toyoty v podstatě nové. Najeto mělo jen něco málo přes 1000 km, což může být jedna z příčin nižšího výkonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme slibovali v testu, z archívu se k nám dostaly průběhy Toyoty GT86, které jsme následně dali do jednoho grafu, abychom mohli výsledky pěkně porovnat. Ačkoliv má Subaru maximální hodnoty nižší, ve středních otáčkách se točivý moment dostane o něco výše a stejně tak výkon je od tří tisíc vyšší. Navíc u Subaru se neobjevily tak výrazné propady, jako u Toyoty. Zřejmě toto bude tím hlavním důvodem, proč se BRZ tváří, že jede o něco lépe, ačkoliv má nejvyšší hodnoty nepatrně nižší.

Testy | Subaru | Sportovní auta | Kupé

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Závěr? Stejné motory nejsou tak docela stejné. A i když jsme u BRZ naměřili menší maximální výkon i točivý moment, za vítěze tohoto srovnávacího testu bychom označili kvůli malinko lepším průběhům právě Subaru.

Následující kapitola
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 1999
Stav: 168 592 km
Cena: 26 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 319 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 258 048 km
Cena: 70 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků