Na brzdě: Toyota GT86

V rámci redakčního testu jsme vzali Toyotu GT86 kromě letiště a různých okresek také na brzdu. Naměřené hodnoty jsou zajímavé, ale možná ještě zajímavější je průběh výkonu i točivého momentu.

Představovat motor použitý v Toyotě GT86 (respektive v Subaru BRZ) je věc zcela nesmyslná. O tomhle autě toho už bylo napsáno tolik, že by pomalu mohlo v této disciplíně konkurovat legendě v podobě Škody Rapid. Takže stručně: plochý zážehový čtyřválec vycházející z posledního benzinového dvoulitru Subaru dostal hlavu, ventily, sání, vstřikování… od Toyoty a výsledkem jsou tabulkové hodnoty 200 koní dostupných při 7000 ot./min a vrchol točivého momentu 205 Nm (6400 – 6600 ot./min).

Toyota | Sportovní auta | První svezení

Připravujeme: test Toyoty GT86

Už z těchto základních údajů je zřejmé, že použitý boxer dává vše, co umí, až v těch úplně nejvyšších otáčkách, což je podle mého názoru u auta postaveného pro řidiče naprosto správně. Upřímně kritiku na konto projevu motoru v nízkých a středních otáčkách příliš nechápu. Ano, auto zrovna dvakrát nejede, dokud ovšem nepřekročí ručička otáčkoměru hranici pěti tisíc. Podrobnosti o jízdě a všeho kolem si necháme na připravovaný test, na výsledku měření je krásně vidět, proč tomu tak je.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Naše naměřené hodnoty jsou následující. Maximální výkon činí 189,32 koní při 6933 ot./min a vrchol točivého momentu dosahuje na 201,31 Nm při 6406 ot./min. S klidným svědomím bych se nebál tvrdit, že GT86 opravdu má to, co výrobce slibuje. Důvodem o něco nižších výsledných hodnot bude velmi pravděpodobně fakt, že v nádrži byl místo předepsaného naturalu 98 natural 95.

Toyota | Sportovní auta | První svezení

Toyota GT86: když nemůžeš, ještě dvakrát můžeš

Co určitě stojí za povšimnutí, to jsou průběhy. Kdo někdy měl to štěstí a už se s GT86 svezl, ten mi dá zřejmě zapravdu, když napíšu, že se motor postupně sbírá a že ve středních otáčkách trochu poleví, aby následně „vyložil všechny své trumfy“. Přesně v takovém duchu se nesly mé první dojmy z motoru a výsledný graf to pouze potvrdil. Japonští inženýři jednoduše naladili použitý boxer tak, aby se nejlépe choval nad hranicí pěti tisíc otáček. Když pojedete ostře a budete řadit až těsně před omezovačem, pod pět tisíc vám otáčky nikdy nespadnou. V této oblasti se také průběh výkonu i točivého momentu „srovná“ do příkladných křivek.

Toyota GT86 na brzdě rozhodně nezklamala. A nezklamala ani na silnici. Je to aktuálně jeden z vůbec nejzábavnějších automobilů na trhu. Kompletní test přineseme už příští týden. 

Klepněte pro větší obrázek


 

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků