Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

K přeměření reálného výkonu jsme tentokrát na válcovou zkušebnu výkonu a točivého momentu vzali špičkové provedení ostře sledovaného mladoboleslavského modelu Škoda Rapid.

V uplynulých měsících jsme pro vás vzali na válcovou zkušebnu výkonu, lidově řečeno „brzdu“, již několik vozů, zejména pak pick-up Volkswagen Amarok se dvěma a sedan BMW 550d hned se třemi turbodmychadly. Zatímco u Amaroku údaje o výkonu prakticky odpovídaly tvrzení výrobce a točivý moment byl dokonce vyšší, u zmíněného BMW tomu bylo obráceně a výkon byl o plných 30 koní nižší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Rapid před měřením výkonu
 

Nyní jsme ale na brzdu zajeli s automobilem, který bude většině našich čtenářů a motoristů bližší, vůz Škoda Rapid. Šlo o nejvýkonnější a nejdražší provedení, jaké v řadě Rapid najdete, tedy zážehový čtyřválec 1,4 TSI/90 kW, který lze doplnit výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. V kombinaci s výbavovým stupněm Elegance a širokou škálou příplatkové výbavy cena vozu na snímcích dosti sebevědomě přesahuje hranici 500 000 Kč…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A měření začalo...

Ale zpět k technice. Testovaný vůz, jenž měl ve chvíli našeho měření na válcové zkušebně výkonu společnosti Dieselpower najeto 4 160 km, byl opatřen známým přímovstřikovým čtyřválcem 1,4 TSI s přeplňováním. Ten v naladění pro Rapid dle výrobce dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 200 Nm v poměrně širokém rozmezí od 1 500 až do 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek
Graf z výsledků měření výkonu a točivého momentu vozu Škoda Rapid

A jak měření dopadla? Prakticky tak, jak udává výrobce, ve špičkách výkonu i točivého momentu dokonce o něco lépe. Při pohledu do grafu je dobře patrná skutečně prakticky konstantní hladina točivého momentu mezi 1 500 a 4 000 ot./min., jež vrcholila hodnotou 222,21 Nm při 2 551 ot./min. Křivka výkonu rostla od 1 500 do 4 500 ot./min. takřka lineárně, v rozsahu 4 500 až 5 500 ot./min. se pak pohybovala těsně pod úrovní 130 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rapid v provedení Elegance

Motor zkoušeného vozu Škoda Rapid 1,4 TSI DSG dosáhl nejvyššího výkonu 130,27 koní (95,62 kW) při 4 844 ot./min., takže jsme zaznamenali výsledky o 8 koní, resp. 22 Nm příznivější než v oficiálních záznamech. K tomuto poněkud specifickému vozu se v dohledné době vrátíme klasickým redakčním testem, v němž se můžete těšit také na obvyklé výsledky našich dynamických měření.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků