Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Když se v naší redakci objevila nová Škoda Octavia Combi osazená dvoulitrovým dieselem o výkonu 150 koní, nemohli jsme tuto příležitost nevyužít a nezastavit se na brzdě. Zde jsou naměřený výsledky.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4, Graf
  2. Fotogalerie

Novou Škodu Octavia Combi jsme si už představili v rámci prvních jízdních dojmů i klasického redakčního testu. Teď přišel ten správný čas podívat se blíže na parametry testovaného dieselu. Naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní je nejsilnějším dieselem v nabídce, když nepočítáme verzi RS. Svůj výkon dává k dispozici v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min, maximální točivý moment 320 Nm nabídne od 1750 ot./min do 3000 ot./min.

Škoda | Volkswagen | Sportovní auta | Ford | Fascinace | Mazda | Názory | Škoda Octavia

Čtyři zajímavější alternativy k nové Octavii RS. Souhlasíte?

Motor pochází z řady EA288, do které kromě dvoulitru spadá ještě menší jedna-šestka. Vstřikovače pracují s tlakem 1800 barů, kvůli snižování produkce emisí nechybí například recirkulace výfukových plynů, která se dále dělí na nízkotlakou a vysokotlakou, pohon rozvodů pak obstarává bezúdržbový řetěz. Za zmínku v souvislosti s tímto motorem stojí také fakt, že pro nejsilnější verzi o výkonu 184 koní jsou připraveny vyvažovací hřídele s pohonem ozubenými koly. Kvůli normě Euro 6 se pak ještě dočkáme variabilního časování ventilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Testovaný diesel je to nejvýkonnější, co si můžete z naftové části nabídky pro Octavii vybrat (když nepočítáme dieselové RS). Naměřenými hodnotami jednoznačně překvapil.

Na brzdu zamířila testovaná Octavia v době, kdy palubní počítač ukazoval přibližně 2700 najetých kilometrů. Výsledek měření jako vždy najdete na přiloženém grafu. Octavia si nevedla vůbec špatně. Abychom byli úplně přesní, vedl si nad očekávání dobře.

Video | Zajímavosti | Škoda | Technika | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Přibližně od 1600 ot./min výkon konstantně stoupá. Točivý moment zůstává prakticky stejný, a to až do 2700 ot./min, kdy začíná klesat. Maximální výkon nabídne dvoulitrový diesel od 3400 do 4000 ot./min. Za touto hranicí už následuje výrazný pokles.

Technika | Volkswagen | Volkswagen Golf

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Co se konkrétních parametrů týká, připravila nám Octavia menší překvapení. Místo slibovaných 150 koní vykázalo měření jako nejvyšší hodnotu 164 koní při 3905 ot./min. Točivý moment přerostl tabulkové údaje ještě výrazněji. Při 1694 ot./min dosáhl motor na 358 Nm.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků