Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Když se v naší redakci objevila nová Škoda Octavia Combi osazená dvoulitrovým dieselem o výkonu 150 koní, nemohli jsme tuto příležitost nevyužít a nezastavit se na brzdě. Zde jsou naměřený výsledky.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4, Graf
  2. Fotogalerie

Novou Škodu Octavia Combi jsme si už představili v rámci prvních jízdních dojmů i klasického redakčního testu. Teď přišel ten správný čas podívat se blíže na parametry testovaného dieselu. Naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní je nejsilnějším dieselem v nabídce, když nepočítáme verzi RS. Svůj výkon dává k dispozici v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min, maximální točivý moment 320 Nm nabídne od 1750 ot./min do 3000 ot./min.

Škoda | Sportovní auta | Fascinace | Ford | Volkswagen | Názory | Mazda | Škoda Octavia

Čtyři zajímavější alternativy k nové Octavii RS. Souhlasíte?

Motor pochází z řady EA288, do které kromě dvoulitru spadá ještě menší jedna-šestka. Vstřikovače pracují s tlakem 1800 barů, kvůli snižování produkce emisí nechybí například recirkulace výfukových plynů, která se dále dělí na nízkotlakou a vysokotlakou, pohon rozvodů pak obstarává bezúdržbový řetěz. Za zmínku v souvislosti s tímto motorem stojí také fakt, že pro nejsilnější verzi o výkonu 184 koní jsou připraveny vyvažovací hřídele s pohonem ozubenými koly. Kvůli normě Euro 6 se pak ještě dočkáme variabilního časování ventilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Testovaný diesel je to nejvýkonnější, co si můžete z naftové části nabídky pro Octavii vybrat (když nepočítáme dieselové RS). Naměřenými hodnotami jednoznačně překvapil.

Na brzdu zamířila testovaná Octavia v době, kdy palubní počítač ukazoval přibližně 2700 najetých kilometrů. Výsledek měření jako vždy najdete na přiloženém grafu. Octavia si nevedla vůbec špatně. Abychom byli úplně přesní, vedl si nad očekávání dobře.

Zajímavosti | Video | Technika | Škoda | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Přibližně od 1600 ot./min výkon konstantně stoupá. Točivý moment zůstává prakticky stejný, a to až do 2700 ot./min, kdy začíná klesat. Maximální výkon nabídne dvoulitrový diesel od 3400 do 4000 ot./min. Za touto hranicí už následuje výrazný pokles.

Technika | Volkswagen | Volkswagen Golf

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Co se konkrétních parametrů týká, připravila nám Octavia menší překvapení. Místo slibovaných 150 koní vykázalo měření jako nejvyšší hodnotu 164 koní při 3905 ot./min. Točivý moment přerostl tabulkové údaje ještě výrazněji. Při 1694 ot./min dosáhl motor na 358 Nm.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4, Graf
  2. Fotogalerie
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků