Na brzdě: Nissan Juke Nismo

Nissan začal také na českém trhu prodávat coby vrchol řady Juke verzi Nismo a ta má kromě jiného přinést vyšší výkon.

Nissan Juke Nismo se coby nejostřejší Juke v nabídce ukázal začátkem roku na autosalonu v Tokiu. Oproti běžnému provedení se na karoserii objevil sportovně střižený nárazník, jiná je také maska, diody denního svícení nebo zadní koncovka výfuku. Samozřejmostí jsou osmnáctipalcová litá kola, sportovní sedadla uvnitř a upravený podvozek.

Video | Technika | Sportovní auta | Toyota

Na brzdě: Toyota GT86

Kromě všeho zmíněného se ale máme těšit také na více výkonu, který produkuje přeplňovaná benzinová jedna-šestka nesoucí označení MR16DDT. Ta standardně poskytne 190 koní dostupných při 5600 ot./min, respektive vrchol točivého momentu 240 Nm dostupný mezi 2000-5200 ot./min. Juke Nismo ale přidává deset koní a 10 Nm navíc. Výkonové maximum se posouvá na 6000 ot./min a pásmo s maximálním točivým momentem se zúží na 2400-4800 ot./min. Určitě to jsou všechno zajímavá fakt k ověření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Juke Nismo na slibovaných 200 koní ani po několika pokusech na brzdě nedosáhl. 

Pro úplnost ještě musím doplnit, že testovaná verze dorazila s pohonem všech kol. To kromě přítomnosti zadního aktivního diferenciál, který dokáže v praxi výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti, znamená také automatickou bezstupňovou převodovku XTRONIC CVT-M7. Je velká škoda, že se manuál pojí pouze s pohonem přední nápravy, ale bohužel je to prostě tak. Kdo chce čtyřkolku, ten se musí smířit s někdy trochu zvláštně fungujícím automatem.

Video | Technika | Sportovní auta | BMW

Na brzdě: BMW M550d

Nissan Juke Nismo se stal dalším z řady exemplářů, které jsme vzali na brzdu a přeměřili jejich výkon. V tomto případě se ukázalo, že realita není tak slavná, jak slibují technické tabulky. Po několika pokusech jsme naměřili maximální hodnotu výkonu na místo 200 koní pouze 183 koní a vrchol točivého momentu na místo 250 Nm pouze 239 Nm. Maximálního výkonu dosáhl motor při 5778 ot./min, na vrchol točivého momentu se motor dostal při 4112 ot./min. Naměřený graf najdete tak jako vždycky pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků