Na brzdě: Nissan Juke Nismo

Nissan začal také na českém trhu prodávat coby vrchol řady Juke verzi Nismo a ta má kromě jiného přinést vyšší výkon.

Nissan Juke Nismo se coby nejostřejší Juke v nabídce ukázal začátkem roku na autosalonu v Tokiu. Oproti běžnému provedení se na karoserii objevil sportovně střižený nárazník, jiná je také maska, diody denního svícení nebo zadní koncovka výfuku. Samozřejmostí jsou osmnáctipalcová litá kola, sportovní sedadla uvnitř a upravený podvozek.

Video | Technika | Sportovní auta | Toyota

Na brzdě: Toyota GT86

Kromě všeho zmíněného se ale máme těšit také na více výkonu, který produkuje přeplňovaná benzinová jedna-šestka nesoucí označení MR16DDT. Ta standardně poskytne 190 koní dostupných při 5600 ot./min, respektive vrchol točivého momentu 240 Nm dostupný mezi 2000-5200 ot./min. Juke Nismo ale přidává deset koní a 10 Nm navíc. Výkonové maximum se posouvá na 6000 ot./min a pásmo s maximálním točivým momentem se zúží na 2400-4800 ot./min. Určitě to jsou všechno zajímavá fakt k ověření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Juke Nismo na slibovaných 200 koní ani po několika pokusech na brzdě nedosáhl. 

Pro úplnost ještě musím doplnit, že testovaná verze dorazila s pohonem všech kol. To kromě přítomnosti zadního aktivního diferenciál, který dokáže v praxi výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti, znamená také automatickou bezstupňovou převodovku XTRONIC CVT-M7. Je velká škoda, že se manuál pojí pouze s pohonem přední nápravy, ale bohužel je to prostě tak. Kdo chce čtyřkolku, ten se musí smířit s někdy trochu zvláštně fungujícím automatem.

Video | Technika | Sportovní auta | BMW

Na brzdě: BMW M550d

Nissan Juke Nismo se stal dalším z řady exemplářů, které jsme vzali na brzdu a přeměřili jejich výkon. V tomto případě se ukázalo, že realita není tak slavná, jak slibují technické tabulky. Po několika pokusech jsme naměřili maximální hodnotu výkonu na místo 200 koní pouze 183 koní a vrchol točivého momentu na místo 250 Nm pouze 239 Nm. Maximálního výkonu dosáhl motor při 5778 ot./min, na vrchol točivého momentu se motor dostal při 4112 ot./min. Naměřený graf najdete tak jako vždycky pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků