Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Testovali jsme ojetou Škodu Octavia RS 2.0 TSI, kterou jsme kromě jiného vzali na motorovou brzdu, abych zjistili, jak si její motor stojí po 174 000 km.

V redakci se nám na týdenní test usadila ojetá Škoda Octavia RS s karoserií kombi a s motorem 2.0 TSI, který byl spojen s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Vůz pochází z Nizozemí a je po prvním majiteli. Celý test ojetiny si přečtete už brzy. Nás ale také zajímalo, v jaké kondici vlastně motor 2.0 TSI může být, když má na svém hrbu už přes 174 000 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaná ojetá Škoda Octavia RS má za sebou více než 174 000 km a v nádrži jen obyčejnou pětadevadesátku. Jak si povede na motorové brzdě?

Pro začátek si připomeneme základní technické údaje, které slibuje automobilka. Faceliftovaná Škoda Octavia RS druhé generace totiž dostala nový motor 2.0 TSI konstrukční řady EA 888 s řetězovými rozvody. Ten nahradil starší „řemenovou“ jednotku 2.0 TFSI řady EA 113, kterou měl pod kapotou model před faceliftem.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Palivo | Škoda Octavia | Škoda Yeti | Škoda Fabia | Škoda Rapid | Škoda Superb | Škoda Roomster

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Nový motor je vlastně technický příbuzný běžné přeplňované osmnáctistovky TSI, která se dávala do standardní Octavie. Má jen delší zdvih a jeho velkou výhodou je to, že nepotřebuje benzín s oktanovým číslem 98. I to jsme chtěli ověřit na motorové brzdě, proto jsme s touto ojetou Octavií vyrazili ke společnosti Dieselpower do Modletic.

Podle údajů výrobce má dvoulitr TSI dávat nejvyšší výkon 147 kW (200 k) v 5100 až 6000 ot./min. a točivý moment má dosahovat na 280 Nm v 1800 až 5000 ot./min. Byli jsme zvědaví, jak si motor bude stát po více než 174 000 najetých kilometrech a s naprosto běžnou pětadevadesátkou v nádrži.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Výsledek nás docela překvapil. U Dieselpower změřili nejvyšší točivý moment 295 Nm v 2300 ot./min. a výkon 155 kW (211 k) v 5300 ot./min. Měření probíhalo na čtvrtý rychlostní stupeň.

Klepněte pro větší obrázek
Výsledek nás docela překvapil. Ojetá Octavia 2.0 TSI RS nabízela lepší parametry než slibuje výrobce. I po 174 000 km je tak motor v mimořádně dobré kondici

Vrchol točivého momentu přichází o něco výše a ve slibovaných 1800 ot./min. má motor teprve zhruba 250 Nm. Ale nad slibovanými 280 Nm se pohybuje kdekoli mezi 2100 a 5250 ot./min. Křivka průběhu výkonu je také překvapivě vyrovnaná a plochá jak Stolová hora. Nad hranicí výkonu 147 kW (200 k) se pak měřený motor 2.0 TSI pohybuje mezi 4750 a 6200 ot./min.

Měření tak potvrdilo naše subjektivní dojmy, protože i na silnici působil motor v této ojeté Octavii tak, že je v mimořádně dobré kondici i po docela slušné porci kilometrů. Vždyť těch více než 174 000 km najela testovaná Octavia RS teprve od roku 2012. To dělá reálně přes 40 000 km každý rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 185 476 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků