Na brzdě: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Klasický redakční test nové generace Fordu Mondeo již máme za sebou, nastal čas podrobněji se podívat, jak je na tom prozatím nejsilnější diesel v nabídce se svým reálným výkonem. Dosahuje opravdu na hodnoty, které automobilka udává?

Nová generace Fordu Mondeo prošla naším testem zhruba v polovině prosince a v rámci testování jsme zavítali opět do válcové zkušebny, abychom zjistili, jak je na tom naftový dvoulitr se svým reálným výkonem. Naše konkrétní verze dostala prozatím nejsilnější diesel v nabídce, což znamená, že by měl výkon dosahovat na 132 kW (180 k) při 3500 ot./min a točivý moment by měl nabídnout maximálních 400 Nm v rozmezí od 2000 do 2500 ot./min. 

Testy | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Naftový čtyřválec dostal s příchodem nové generace řadu změn. Ford ve svých materiálech upozorňuje samozřejmě na opatření směřující ke snížení emisí, ale také na přepracovaný blok motoru, kompletně novou hlavu válců a jiné vstřikovače. Jen zopakujeme, že tato jednotka má objem 1997 cm3 a že jde o motor s rozvodem DOHC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo nové generace na brzdě vyloženě nezklamal, ovšem také nijak zvlášť nepřekvapil. Především ale motor vykázal nižší maximální výkon. 

Testovaný automobil dorazil do testu vybavený šestistupňovou automatickou převodovkou Powershift a ta se nakonec ukázala jako lehce problémová. Měření výkonu na válcích v autě s manuální převodovkou probíhá tak, že se zařadí zvolený rychlostní stupeň (třetí nebo čtvrtý) a motor se nechá spadnout na volnoběžné otáčky, aby následovala akcelerace na plný plyn.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Aplikovat tento postup na automatické převodovky bývá problematické, protože se dost často stává, že převodovka při přidání plynu podřadí. Obvykle se proto zpočátku neakceleruje pod plným plynem. Powershift ale nespolupracoval ani tak, takže jsme nakonec museli měřit až zhruba od 2300 ot./min. Proto výsledný graf nezačíná na klasicky nízkých otáčkách ale až na zmíněných 2300 ot./min.

Z tohoto důvodu bohužel nemůžeme s určitostí říci, jak je na tom motor s průběhem točivého momentu, protože začínáme až v otáčkách, kde by už měl naftový čtyřválec nabízet maximálních 400 Nm. Udávané maximum bylo naměřeno až při 2819 ot./min, přičemž jako nejvyšší hodnotu vykázalo měření 401,18 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automatická převodovka nakonec způsobila, že jsme museli měřit až od 2300 ot./min. Točivý moment ale slibovaného maxima nakonec dosáhl, jen o něco později. 

Co se výkonu týká, tam se motor na udávaných 180 koní ani při opakovaných měření nedostal. Nejvíce bylo naměřeno 177,55 koní dostupných při 3342 ot./min. Maximum výkonu drží motor zhruba do 3500 ot./min a následně už přichází pokles, přičemž veškeré představení končí na 4300 ot./min.

Technika | Škoda | Kombi | Škoda Octavia

Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Celkově dvoulitrové TDCi nijak zvlášť nepřekvapilo. Na slibovaný maximální výkon se navíc (i když těsně) motor nakonec nedostal, což může být trochu zklamání. Třeba motory koncernu Volkswagen běžně vykazují vyšší výkon, než jaký automobilka slibuje, což naposledy dokázala Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (135 kW) a mělo by to potvrdit také připravované měření Volkswagenu Passat nové generace

Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků